A pénzügyi igazgató A pénzügyi igazgató feladata a vállalat gazdálkodásának nyomon követése és dokumentálása. Ennek alapja a könyvelés; az a tevékenység, amelynek során a vállalat gazdasági ügyleteit bevezetik a naplófőkönyvbe. A pénzügyi igazgató a részvényesek pénzének legfőbb őre. Mivel vállalkozásotok mások - a részvényesek -pénzével gazdálkodik, különösen fontos lejegyezni és nyilvánosságra hozni minden pénzügyi információt. Igen sok feladat és kitöltendő, vezetendő bizonylat, nyomtatvány tartozik a pénzügyi igazgatóhoz, és a felelősség is olyan jelentős, hogy - ha létszámotok ezt engedi - a munkát két vagy három ember között is fel lehet osztani. A személyzeti igazgató A személyzeti igazgatónak az a feladata, hogy a dolgozók problémáival és motivációjával foglalkozzon.
Legfontosabb munkái a következők
- A dolgozók képzésének megszervezése;
- Az egészségügyi és munkavédelmi előírások betartása;
- Részvétel az év végi értékelés kialakításában, az értékelés lebonyolításában;
- Bérezéssel kapcsolatos feladatok (számítás, fizetés stb.).
A marketing igazgató
Ha úgy érzitek, vállalkozásotokban nagy teher nehezedik a kereskedelmi részlegre, a kereskedelmi igazgató feladatait szétválaszthatjátok marketing igazgatói és értékesítési igazgatói feladatkörre. Előbbi inkább a vevők fejével gondolkodva szervezi a vállalat piaci tevékenységét, a fejlesztési döntéseket és a termelést segíti; utóbbi az elkészült termék vevőhöz jutását szervezi. Egyes diákvállalatok reklám- és arculat- (design) igazgatót (is) választanak. A marketing igazgató feladata a vevők igényeinek felmérése (azaz a piackutatás), az igényeknek megfelelő termék kialakításának (funkció(k), külalak, csomagolás) segítése.A piacszervezés célja, hogy megismerjük és megértsük a vevőket, és a vevők igényeihez igazított termékeinket, szolgáltatásainkat el is tudjuk adni. Meg kell értenünk a különbséget az eladás és a marketing között. Eladni annyi, mint meggyőzni a vevőt arról, hogy a mi termékünket vegye meg. A marketing célja a vállalat meggyőzése, hogy olyan terméket gyártson, amilyenre a vevőknek szükségük van.
A marketing a vállalat tervszerű, előrelátó működésére támaszkodik. A tervezési folyamat öszszetevői: a kutatások, a vevők igényeinek figyelemmel kísérése, a változások ismerete, a versenytársak felismerése, valamint a leendő vevők reakcióinak kiszámítása. A piackutatás alapvető fontosságú egy vállalat számára, mielőtt egy új termékbe befektetne. A piackutatást már létező termékeknél is lehet alkalmazni az eladási feljegyzések értékelésével, valamint az ügynökök és a vevők véleménye alapján. A vállalat arculatának megtervezése az átgondolt piaci viselkedés alapja. Igen rövid időtök van termékeitek kigondolásától azok piacra juttatására, így minden lehetséges eszközt meg kell ragadnotok ahhoz, hogy minél többen és minél előbb megismerhessék vállalatotokat, ismerjék nevét, várják, hogy végre találkozhassanak a termékkel.
A vállalat és a termék megismertetésének eszköze a reklám. Jó reklám nélkül még a legötletesebb terméket/szolgáltatást sem könnyű eladni. A jó reklámszakember tudja, hogy termékét kiknek akarja eladni, azokra hogyan, milyen reklámeszközökkel tud leginkább hatni. A marketing vagy/és az értékesítési igazgató feladata a vásárokon, kiállításokon szereplő vállalat arculatának megformálása is. A vállalat megjelenésének megtervezése és kivitelezése nem pusztán kereskedői, hanem művészi feladat is egyben. (Nem véletlen, hogy a kirakatrendezők az Iparművészeti Főiskoláról kerülnek ki.) Igazi sikerre csak az a vállalat számíthat, amely gondosan megtervezi, hogyan áll a közönség elé a közös YE rendezvényeken.