Diákvállalkozás - Indulás: a termékek piaca
2004/07/29 07:20
1522 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
A vállalat profiljának megválasztásakor mérlegelni kell, mihez értetünk, mivel foglalkoznánk szívesen, de főleg miben látunk jó üzleti lehetőséget. Az is fontos, hogy mindannyian elfogadjuk azt, amire vállalkozunk. A kezdeti elgondolások megvalósítását persze alapos vizsgálódásnak - a piac elemzésének, költségkalkulációnak, megvalósíthatósági vizsgálatnak, mintadarab előállításának - kell megelőznie. Ezek nélkül csak utólag derül ki, hogy rengeteg munkátok és befektetett pénzetek eredménye eladhatatlan áru és anyagi veszteség.

Tevékenységeteket, egy kiválasztott termék gyártását minél előbb kezdjétek meg, ha lehet, még az első négy hét alatt. A következőket kell figyelembe vennetek, amikor meghatározzátok, milyen termékekkel, illetve szolgáltatással kívántok foglalkozni:

  • Alkalmas-e a termék a nagy tételben való, könnyű gyártásra? Szakszerű, jó minőségű végterméket lehet-e előállítani? Rendelkezésre állnak-e, illetve beszerezhetők-e a szükséges berendezések, szerszámok, megvásárolhatóak-e könnyen és olcsón a szükséges alapanyagok? Képesek vagytok-e piacképes terméket előállítani?
  • Ha ti magatok nem tudtok vagy nem akartok a termelésben közvetlenül részt venni, találtok-e termelőt, aki az általatok kitalált terméket igényeitek szerint (a kívánt áron, az elvárt minőségben és mennyiségben, az általatok remélt határidőre) előállítja? (Mindezekre a termelési igazgatónak kell választ - és lehetőleg megoldást - találnia.)
  • Vannak - e tanulmányozandó gyártási előírások? Szükséges-e betanulás, van-e betanító? (A termelési és a személyzeti igazgató közös feladata.)
  • Van-e elegendő pénzetek a szükséges anyagok beszerzésére? Ha nem, hogyan lehet a szükséges anyagokat megszerezni? (Itt a termelési és a pénzügyi igazgatónak kell együttműködnie.)
  • Szükség van-e a termékre az általatok megállapított áron? Hogyan lehet az árut értékesíteni? Mit kell még a termékkel tenni annak érdekében, hogy eladhatósága nőjön? (Csomagolás, kiegészítők) Vannak-e (valószínűsíthetően lesznek-e) versenytársak, és ha igen, hogyan lehettek náluk jobbak? (Ezek a marketing és értékesítési igazgató feladatait határozzák meg.)
  • Vannak-e szabadalmi, márkanévi vagy más jogi korlátok? (Tanácsadóitok talán tudnak ebben segíteni az igazgatótanácsnak.)
  • Hozzájárul-e a Young Enterprise Alapítvány a termék forgalmazásához illetve a szolgáltatás nyújtásához? (A szabályok betartásáért valamennyi igazgató, de főként a vezérigazgató felelős.)

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten