Adminisztráció
A megalakulás első heteiben igen sok papírmunkát kell végezni. A Young Enterprise Alapítványnak tudnia kell rólatok (kik vagytok, mivel foglalkoztok), hogy megadhassa nektek a megfelelő segítséget, az esetleges képviseletet. Ezen kívül már az első összejöveteleteken feladatokat és kötelezettségeket vállaltok. Ezeket legjobb írásban is rögzíteni. Végül pedig pénzzel - egymás, sőt más pénzével - bántok, ami különös gondosságot, figyelmet igényel, és amelyet pontosan rögzíteni kell. A papírmunka nagy részének elvégzése a titkár és a pénzügyi igazgató feladata.
A vállalat pénzkészlete
Miután összegyűjtöttétek az alaptőkét vagy annak egy részét, a ti feladatotok ügyelni a részvényesek pénzének biztonságára. Célszerű, ha nagyobb pénzösszegeket nem a pénztáros tart magánál, hanem valamely pénzintézetben kamatoztatjátok azt (pl.: Ifjúsági kártya). Érdeklődjetek a pénzintézeteknél, válasszátok ki a számotokra legelőnyösebb formát!
A cégbejegyzési díj befizetése
A cégbejegyzési díjat a vállalat megalakulásától számított negyedik hét végéig kell befizetnetek a Young Enterprise Alapítványnak.
Munkamegosztás a vállalatban: Funkciók és feladatok
- Vezérigazgató: az igazgatótanács elnöke, a vállalat legfőbb irányítója és képviselője;
- Vállalati titkár: részvények jegyzéke - dokumentáció - adminisztráció - ülések jegyzőkönyve - tagok tájékoztatása, kapcsolattartás a részvényesekkel;
- Pénzügyi igazgató: könyvelés - tartozások, követelések - pénzügyi terv - adók - jövedelmek - osztalékfizetés - pénztárkezelés;
- Marketing igazgató: piackutatás - árképzés - reklám;
- Értékesítési igazgató: ajánlatkérések - megrendelések - ügynökök - értékesítés - vásárok, kiállítások előkészítése
- Termelési igazgató: termelésirányítás - anyag- és készletgazdálkodás - beszerzés - minőségellenőrzés - szállítás;
- Fejlesztési igazgató: kutatás - termék- és gyártásfejlesztés - formatervezés (design);
- Személyzeti igazgató: képzés - egészségügy/munkavédelem - fegyelem - időbeosztás.