A Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány az Európai Unió „Erasmus +” oktatásfejlesztési programjának támogatásával, az „Eumoschool – Érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás ellen” projekt részeként honosítja az olasz EmotionalTraining Centre „Érzelmek didaktikája” című érzelmi intelligenciafejlesztési programját. A projektben az Európai Unió hat tagországa: Magyarország, Nagy-Britannia, Ausztria, Törökország, Románia és Olaszország vesz részt.
A program részeként online képzési anyag készült el, amely részben elméleti információkat tartalmaz az érzelmi nevelés pszichológiai, pedagógiai hátteréről, másrészt konkrét gyakorlatokat, amelyeket a különböző korosztályokkal használhatnak a pedagógusok.
A tananyag hazai adaptálása és tesztelése a 2016-2017-es tanévben zajlik, ehhez keresünk érdeklődő pedagógusokat, esetleg iskolapszichológusokat, intézményenként egy, ideális esetben két főt. A résztvevők jöhetnek óvodából, általános- és középiskolából egyaránt, illetve egyéb gyerekcsoportokkal foglalkozókat is fogadunk (pl. tanodák pedagógusai, gyermeknevelők).
A résztvevőknek képzést és folyamatos mentori segítséget biztosítunk, és azt kérjük tőlük, hogy a tanév folyamán rendszeres jelleggel alkalmazzák az érzelmi intelligenciafejlesztő módszereket diákcsoportjukkal (egyéb tanórákba beépítve), és részt vegyenek az eszközök hatékonyságának értékelésében.
Az „Érzelmek didaktikája” képzési program folyamán a résztvevő pedagógusok a következő támogatást kapják:
- egynapos nyitó képzés az érzelmi intelligenciafejlesztés alapvető eszközeiről 2016 szeptemberében (egyeztetett időpontban) és az ezt támogató kommunikációról (személyközpontú alapelvek, értő figyelem)
- online képzési anyag, oktatási felület, ezen belül is a résztvevő pedagógusok közötti információcsere lehetősége, beleértve az olasz, osztrák, román, török résztvevőkkel történő kommunikáció és kapcsolatépítési lehetőségét (nem kötelező)
- folyamatos személyes mentorálás, beleértve a saját csoportra irányuló fejlesztési terv (célok, alkalmazott eszközök, ütemezés) közös kidolgozásában és alakításában nyújtott segítséget
- havi szinten négy órás találkozó, közös képzés, amelyből két óra vezetettesetmegbeszélő csoport, a többi a segítő kommunikáció gyakorlása, ill. új gyakorlatok megtanulása, összesen 8 alkalom
- illetve keresünk olyan pedagógus-hallgatókat, akik gyakorlatszerzési céllal további támogatást tudnának nyújtani a pedagógusoknak.
A folyamatot támogató szakemberek: Dr. Suhajda Virág személyközpontú tréner és oktatási szakértő, és Vastag Zsuzsa pszichológus.
A képzésen való részvételről igazolás állítanak ki. A képzés még nem akkreditált, ezért az igazolás a szükséges pedagógus-továbbképzési óraszám 25%-áig számítható be (a hasonló igazolásokkal közösen).
További információk és jelentkezés: Vastag Zsuzsa projektvezetőnél írásban lehetséges: zsuzsa.vastag@rogersalapitvany.hu.