A kezdeményezés célja, hogy minél több szülő kapjon pedagógiai támpontokat a gyermekük számára megfelelő intézmény kiválasztásában és hogy minél kevesebb olyan intézmény kerülhessen nehéz helyzetbe a csökkenő gyereklétszám következtében, amely egyébként magas színvonalú, korszerű pedagógiai gyakorlatot folytat. Ennek érdekében tájékoztatjuk a szülőket és pedagógusokat a jó iskola jellemzőiről, bemutatjuk a korszerű pedagógiai környezetet, melyben minden gyerek számára biztosítható az egyenlő hozzáférés esélye és sikeresen alkalmazhatók a kompetencia alapú oktatás eszközei is. E kampány hozzájárulhat ahhoz, hogy tudatos választásával a szülők minél szélesebb köre legyen képes és hajlandó részt vállalni az iskolai gyakorlat korszerűsítésének folyamatában.
Kiadványaink
Az Educatio "Jó iskolát kívánunk!" című kiadványa a 21. századi korszerű iskola legfontosabb jellemzőit ismerteti. A Sulineten is elérhető információs füzet azokat a támpontokat gyűjti össze, amelyek a gyermekek számára legmegfelelőbb intézmény kiválasztásában nyújtanak segítséget. >>
A "Jó óvodát kívánunk!" elnevezésű kiadvány az ideális óvoda ismérveiről tájékoztatja a szülőket, az óvodapedagógusokat és a fenntartókat. >>
"Ön tudta?" című füzetünkbe a mai közoktatással kapcsolatosan gyűjtöttünk össze néhány információt, melyek első olvasásra talán meghökkentőek lehetnek. A jelentős tanulmányokból kiemelt adatok a közoktatás megújításának szükségességére hívják fel a figyelmet. Célunk, hogy minél több szülőhöz és pedagógushoz eljussanak ezek az információk. A prospektuson kívül a tanulmányok is elérhetőek honlapunkon. >>
Kisfilmek a jó iskoláért
Az Educatio kisfilmeket is készített a kampány részeként. A körülbelül 2 perces videók olyan pedagógiai módszereket mutatnak be, melyek az iskola fejlesztését, megújulását szolgálják. A videók rávilágítanak arra, hogy a tanulás élmény is lehet, a pedagógusok változatos értékelési formákkal segíthetik a gyermekek előrehaladását, a tanár a tanulási folyamat irányítása mellett partnerként is kezelheti a diákokat, a csoportmunka révén pedig fejlődhet a gyerekek együttműködési készsége és tanulhatnak egymástól. Felhívják a figyelmet annak fontosságára is, hogy minden tanuló számára megfelelő nehézségű feladatot kapjon, s hogy azok között kreativitást és problémamegoldó gondolkodást ösztönző feladatok is legyenek. Mindez olyan iskolában is megvalósulhat, ahol együtt nevelik az akár különböző nemzetiségű, akár eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekeket. >>
A korszerű oktatás módszereiről nem elég beszélni, látni is kell a lehetséges mintákat. Taneszközei mellé ezért módszertani filmeket is készített az Educatio, melyek támogatják az alapkészségeket, alapképességeket fejlesztő oktatást, szorgalmazzák a konfliktuskezelő programokat és felhívják a figyelmet a tapasztalat útján történő tanulás fontosságára. Egy-egy film az esélyegyenlőség és az óvodai nevelés kérdésével is foglalkozik. >>
Vélemények a jó iskoláról
A 2010/11–es tanévnyitók apropóján faliújságot készítettünk, amelyen – a közös gondolkodás nyitányaként – a közoktatás ügye iránt érzékeny, elkötelezett civilek és szakemberek gondolatait adjuk közre. Közismert embereket – dr. Csapó Benő, Háy János, Jaksity Kata, Kertesi Gábor, dr. Kürti Sándor, Lackfi János, Pálos György, Réti Mónika, Scharle Ágota, Szalóki Ági, Szelényi Zsuzsa, Váradi Balázs – kérdeztünk meg arról, szerintük mitől jó egy iskola, milyen ismérvekkel rendelkezik egy jó tanár, továbbá ötleteikre is kíváncsiak voltunk, melyek a közoktatás minőségének javítását segítenék elő. A szülők remek támpontokat is kapnak a gyermekük számára megfelelő intézmény kiválasztásában. >>
Hallgassa, olvassa interjúinkat, vagy keressen kulcsszó alapján! Az interjúk írott verziói mellett megtalálhatják a kb. 10 perces videó változatokat is, a Szó-tárban pedig kulcsszavak alapján válogathatnak a rövid (1-3 perces) interjúrészletek között.
„A gyerek nem buta, képzetlen felnőtt, csupán más, másként gondolkodik” /dr. Csapó Benő/
„Minden gyerek lelkén van egy szelence, amit fel lehet pattintani" /Háy János/
„Az iskola a tankönyv mellé adjon történeteket, kalandot is” /Jaksity Kata/
„Ezeknek az árát megfizeti mindenki” /Kertesi Gábor/
„Potenciális munkanélküli képzés folyik Magyarországon csillagászati összegekért" /dr. Kürti Sándor/
„Sok tankönyvírónak az az elképzelése, hogy a diák az egy olyan irodalomtörténész, akinek még nem nőttek ki egyes szervei” /Lackfi János/
„A konfliktusról az az elképzelése egy átlagos iskolának, hogy az hiba” /Pálos György/
„Egy orvos nem fogja azt mondani egy PET-készülékre, hogy ez hülyeség és nem akarom kipróbálni” /Réti Mónika/
„Nem feltétlenül elromlott valami, hanem megváltoztak a külső körülmények” /Scharle Ágota/
„A művészet olyasfajta rendre tanít, amely közben örömet is ad” /Szalóki Ági/
„Az iskola, ha akarna, be tudna avatkozni olyan társadalmi folyamatokba, amelyek szinte megoldhatatlannak látszanak” /Szelényi Zsuzsa/
„Ha egy iskolában kicserélik az ablakokat, az nem rossz” /Váradi Balázs/
És Ön mit gondol?
Ha szeretné elmondani tapasztalatait, véleményét, töltse ki kérdőívünket vagy ossza meg velünk gondolatait a fórumon, de akár az adott cikkekhez is hozzászólhat.
Jó iskolát kívánunk!