Kacsintófogó
2005/02/23 02:04
1890 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Egyszerű, mégis nagy koncentrációt igénylő játék, mely során a játékosok kiejthetik egymást a játékból - ha elég ügyesek... Pedagógia célja az összpontosítás, figyelem fejlesztése.

Kacsintófogó

Egyszerű, mégis nagy koncentrációt igénylő játék, mely során a játékosok kiejthetik egymást a játékból - ha elég ügyesek... Pedagógia célja az összpontosítás, figyelem fejlesztése. Figyeljünk rá oda, hogy a játék elején készítsük fel a játszótársakat, hogy nehogy sértődés, megbántódás legyen belőle!

  • A játék típusa: ügyességi
  • A játék pedagógiai célja: összpontosítás, figyelem fejlesztése
  • Résztvevők száma (minimum-maximum): 8-20
  • Résztvevők életkora (minimum-maximum): 10 - felsőkorhatár nincs
  • Játékidő: kb. 5-10 perc játékonként
  • Helyigény: tanterem, de játszható a szabadban is
  • Kellékigény: játékosonként egy-egy kisebb papírlap, vagy megjelölt korong, pénzdarab, stb. és egy kalap, de helyettesíthető mással is pl. papírdobozza
  • Az előkészítés fázisai, feladatai: Az egyik papírlapot megjelöljük (pl. rakunk rá egy X-et), majd mindegyiket (az X-eset is) félbehajtjuk és a kalapba tesszük
  • Az előkészítéshez szükséges idő kb.: 2-3 perc

A játék megnyitása, nyitánya:

Ismertessük a játékszabályokat, minden játékos húzzon magának a kalapból egy-egy papírlapot, aki a megjelöltet (X-eset) húzta, az a játékos lesz a "fogó", aki kiejtheti a többieket.

A játék menete:

A játékosok körbe ülnek, úgy, hogy mindannyian jól lássák egymás szemét. Minden játékosnak állandóan a többi játékos szemét kell figyelnie. A fogó feladata, hogy a játékostársaira kacsintson. Akire rákacsintott az hangosan jelzi ezt a többieknek és lehajtja a fejét. Ezzel ő már kiesett a játékból. Ha valamelyik játékos úgy érzi rájött ki a fogó, akkor fel kell emelnie egyik kezét és ezzel jelezni a többiek felé hogy gyanakszik valakire. Amikor már hárman gyanakszanak (kisebb létszám esetében elegendő a kettő is), akkor egyszerre rá kell mutatniuk a fogóra. Ha mindannyian a valódi fogóra mutattak (és a játékvezető igazolja ezt), akkor ezzel a fogó kiesik és kezdhetünk egy újabb játékot. Ha viszont nem ugyanarra mutattak, akkor a játék folytatódik, de mindenki kiesik, aki rámutatott valakire - az is, aki esetleg eltalálta a fogót!.

Értékelés, jutalmazás:

Köszönjük meg a játékot és dicsérjük meg a játékosokat. Beszéljük át a játékban szerzet élményeket, szituációkat, hangsúlyozzuk a játék játékszerűségét, ne sértődjön meg senki, ha épp Ő esik ki a játékból! Milyen volt fogónak lenni? Milyen érzés volt kiesni? Milyen érzés volt tudni, hogy ki a fogó?

A gyerekek aktív, cselekvő bevonásának lehetőségei:

A papírlapok összehajtását és megjelölését csinálhatják. Nagyobbaknál felváltva mindig más gyerek lehet játékvezető, mindig más jelölheti ki, ki lesz a fogó.

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten