Pályáját színházi rendezőként kezdte a Városi Színházban, amit ma Erkel Színházként ismerünk. Mivel a zenés műfaj vonzotta, 1924-től ott rendezett drámai műveket és operákat. (Pl. Sztravinszkij: Egy katona története; R. Rolland: Danton; Auber: A portici néma stb.) Amikor a harmincas évek elején megjelent a hangosfilm, az elsők között kezdett el foglalkozni vele Fejős Pál és Vajda László asszisztenseként. Az első önálló filmjét 1937-ben forgatta le, mi a Torockói menyasszony címet kapta, s melyben Kabos Gyula is játszott. A film meghozta számára a kezdeti sikert, és rövid idő leforgása alatt kedvelt és népszerű filmrendező vált belőle, kinek vígjátékai óriási sikert arattak a közönség körében.
A háború alatt nem foglalkoztatták, így sokoldalú művészetének kibontakoztatására csak a felszabadulás után kerülhetett sor. 1945-után Bródy Sándor és Szép Ernő írásait rendezte filmre. Így született meg 1945-ben a II. világháború utáni első magyar film A tanítónő, és az Aranyóra (1945) című alkotás. Munkásságának újabb lendületet adott a filmgyártás államosítása, ami által egyaránt nyílt lehetősége a komolyabb tárgyú filmek és a közönségkedvenc vígjátékok készítésére. Akkoriban készült el a Mágnás Miska (1948); Beszterce ostroma (1948), átdolgozás, (1955); Különös házasság, 1950; Kiskrajcár (1953); Két vallomás (1957); Virrad (1960).
A legtermékenyebb rendezők közé tartozik, kinek könnyedség, nagy szakmai biztonság, a helyzetek és jellemek kimunkálása teszik élvezetessé alkotásait. Nagyszerű és csalhatatlan érzékkel válogatta össze és irányította színészeit, kik sikerre vitték az általa rendezett filmeket. Máig népszerű alkotásnak számít A tizedes meg a többiek címet viselő filmje (1965), mely a közönség és a szakma körében egyaránt teljes elismerést aratott. (A pécsi I. Magyar Játékfilm Szemle a legjobb vígjáték díjával tüntette ki a filmet.) Az 1956-os forradalom és szabadságharc után az elsők között örökítette meg Dobozy Imre forgatókönyve alapján a lejátszódott eseményeket a Tegnap című alkotásban, 1959-ben, megvilágítva azok emberi és politikai összetevőit.
A hatvanas évek közepén készítette el szatirikus, fanyarul derűs korábrázolását a Butaságom története (1965) című vígjátékban, melyben Ruttkai Éva és Básti Lajos mutatja be egy művészházasság játszmáit. A bájos film Bécsben, a vidám filmek fesztiválján aratott sikert.
Az 1970-es esztendőben szovjet-magyar koprodukcióban elkészítette a Szerelmi álmok címet viselő nagyszabású zenés filmet Liszt Ferenc életéről.1964-től a televízió megbízásából is készített alkotásokat. Első televíziós filmje Az idegen ember (1964) volt. Több politikai dokumentumdráma is kikerült keze alól. Ilyen volt pl. A százegyedik szenátor; Az aranykesztyű lovagjai stb. 1950-től a Színház- és Filmművészeti Főiskola filmfőtanszakának vezetője volt. 1973. június 20-án, Budapesten távozott az élők sorából.
Elismerései
- Kossuth-díj (1951, 1953, 1954)
- Érdemes művész (1952)
- Kiváló művész (1965)
Filmjei
- Torockói menyasszony (1937)
- Te csak pipálj Ladányi (1938)
- Tanítónő (1945)
- Beszterce ostroma (1948)
- Mágnás Miska (1948)
- Janika (1949)
- Dalolva szép az élet (1950)
- Különös házasság (1951)
- Civil a pályán (1951)
- Erkel (1952)
- Ifjú szívvel (1953)
- Kiskrajcár (1953)
- A tizedes meg a többiek (1965)
- Fel a fejjel (1954)
- Változó felhőzet (1966)
- Díszelőadás (1955)
- Csodacsatár (1956)
- Két vallomás (1957)
- Don Juan legutolsó kalandja(1958)
- Fekete szem éjszakája (1958)
- Tegnap (1959)
- Pár lépés a határ (1959)
- Virrad (1960)
- Amíg holnap lesz (1961)
- Nem ér a nevem (1961)
- Puskák és galambok (1961)
- Esős vasárnap (1962)
- Hattyúdal (1963)
- Ha egyszer húsz év múlva (1964)
- Butaságom története (1965)
- Tanulmány a nőkről (1967)
- Változó felhőzet (1967)
- Elsietett házasság (1968)
- Én, Prenn Ferenc (1-3. rész, tv-film, 1969)
- Történelmi magánügyek (1969)
- Szerelmi álmok (1970)
- A 0416-os szökevény (1-5. rész, tv-film, 1970)
- Harminckét nevem volt (1972).