Az iskolai oktatáson belüli mentorálás fontosságát az uniós szintű szakpolitikák és gyakorlatok is elismerik. Az iskolai sikerhez vezető utakról szóló, nemrégiben elfogadott tanácsi ajánlás például azt sugallja, hogy a mentorprogramok - beleértve a kortárs mentorálást is – pozitívan járulhatnak hozzá a jobb tanulmányi eredmények eléréséhez és a szocio-emocionális készségek fejlesztéséhez, megerősítéséhez, különösen a társadalmi és gazdasági szempontból is hátrányos helyzetű vagy az alulteljesítés, lemorzsolódás veszélyének kitett tanulók esetében.
A felméréshez kapcsolódó munkadokumentum szerint a hosszútávú, megfelelően strukturált mentorálás, amely jól meghatározott időt és lehetőséget biztosít az iskolai szakemberek általi modellezésre, gyakorlásra, értékelésre, támogatásra és visszajelzésre - mindezek, fontos tényezők a tanári alapképzésben részt vevő pedagógushallgatók és az frissen kinevezett tanárok szakmai támogatásában. A mentorálás segíthet nekik abban, hogy jobban megértsék saját tanári szerepüket és innovatív tanítási technikákat alkalmazzanak. A mentori támogatás így szoros kapcsolatban áll a pedagógusok jóllétével (az alkalmazottak munkakedve, a motiváció, az egyéni hatékonyság és a tanárok megtartása).
Ossza meg Ön is véleményét ebben a rövid felmérésben 2023. február 19-ig! Az eredményeket az Európai Iskolai Oktatás Platformon (European School Education Platform) fogják közzétenni.