Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

11 hónapja
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

10 hónapja
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

6 hónapja
A kategória cikkei
Tanulásmódszertani ötletek

Tanulásmódszertani ötletek

Sokan azt gondolják, hogy a hosszú órákon át tartó, kitartó munka hozza meg a várt sikert a tanulás során. A kutatások viszont azt igazolják, hogy a legsikeresebb diákok kevesebb időt töltenek tanulással, mint a vizsgákon gyengébben teljesítő társaik. Vajon mit csinálnak másképp?
3 hónapja
Miről árulkodnak a második IKT felmérés eredményei

Miről árulkodnak a második IKT felmérés eredményei

A Deloitte és az IPSOS együtt, az Európai Bizottság megbízásából 2018 folyamán valósította meg a II. IKT felmérés az oktatásban kutatást. A felmérés eredményeit összegző tanulmány célja – összhangban a Bizottság Digitális Oktatási Akciótervével– hogy minél több információt adjon a digitalizáció mértékéről és a digitális technológiák használatáról az oktatásban.
5 hónapja
Személyre szabott tanulás és egyetemes tervezés

Személyre szabott tanulás és egyetemes tervezés

Kathleen McClaskey Personalization and UDL: A Perfect Match c. cikke alapján. A pedagógusok az egyetemes tervezés alapelveit jól tudják hasznosítani a személyre szabott tanulásban és tanításban, a tanulói önállóság támogatásában.
6 hónapja
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!
6 hónapja
Minden, amit a tanulási naplóról tudni akarsz 2.

Minden, amit a tanulási naplóról tudni akarsz 2.

A tömeges, nyílt, online kurzusok, a MOOC-ok gyakori javaslata, esetleg követelménye, hogy a résztvevők vezessenek tanulási naplót. De mi is az, és hogyan készítsük? Két részes sorozatunk második cikkében a formátumról és a formáról lesz szó.
7 hónapja
Minden, amit a tanulási naplóról tudni akarsz 1.

Minden, amit a tanulási naplóról tudni akarsz 1.

A tömeges, nyílt, online kurzusok, a MOOC-ok gyakori javaslata, esetleg követelménye, hogy a résztvevők vezessenek tanulási naplót. De mi is az, és hogyan készítsük? Két részes sorozatunk első cikkében a tartalomról és a közönségről lesz szó.
7 hónapja
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.
10 hónapja
FCL, sulik, Portugália 3.

FCL, sulik, Portugália 3.

Mit is takar az FCL koncepció? Hogyan néz ki a Jövő Osztályterme Portugáliában? Na és mit tesznek a portugálok annak érdekében, hogy csökkenjen a bukási ráta, és a gyerekek szeressenek iskolába járni? A cikksorozat ezekre a kérdésekre keresi a választ egy portugál tanulmányút tapasztalatai alapján.
10 hónapja
FCL, sulik, Portugália 2.

FCL, sulik, Portugália 2.

Mit is takar az FCL koncepció? Hogyan néz ki a Jövő Osztályterme Portugáliában? Na és mit tesznek a portugálok annak érdekében, hogy csökkenjen a bukási ráta, és a gyerekek szeressenek iskolába járni? A cikksorozat ezekre a kérdésekre keresi a választ egy portugál tanulmányút tapasztalatai alapján.
10 hónapja
FCL, sulik, Portugália 1.

FCL, sulik, Portugália 1.

Mit is takar az FCL koncepció? Hogyan néz ki a Jövő Osztályterme Portugáliában? Na és mit tesznek a portugálok annak érdekében, hogy csökkenjen a bukási ráta, és a gyerekek szeressenek iskolába járni? A cikksorozat ezekre a kérdésekre keresi a választ egy portugál tanulmányút tapasztalatai alapján.
10 hónapja
1234567 / 359

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten