Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

1 éve
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

1 éve
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

10 hónapja
A kategória cikkei
Tojásbébi születik

Tojásbébi születik

Akarva akaratlanul is sok amerikai filmet nézünk. Ha fiatalokról szól a sorozat, az biztos, hogy van benne egy tojásbébi-projekt is. Annyi mindig kiderült számomra, hogy a tojás egy kisbabát szimbolizál, akiről gondoskodni kell, és ez valahogyan a szexuális felvilágosítás részét képezi, de sosem jöttem rá, hogy igazából mit csinálnak a diákok a tojásokkal? Na és, hogy erősíti ez a felelősségvállalást?
3 hónapja
A fordított osztályterem alkalmazása

A fordított osztályterem alkalmazása

Mi az a fordított osztályterem? Miért érdemes használni? Hogyan vezessük be az iskolában? Milyen javaslatokat fogalmaznak meg az újabb kutatások a fordított osztályterem az orvosképzésben való használatával kapcsolatban?
4 hónapja
A formatív értékelés mint szemléletformáló

A formatív értékelés mint szemléletformáló

A formatív értékelés gyakorlati alkalmazása során nem jegyeket írunk a naplóba, hanem tanítási gyakorlatunkat átformálva segítünk a diákok tanulási módszerein változtatni úgy, hogy közben az osztály működését is alakítjuk.
4 hónapja
Hat kreativitásfejlesztő tevékenység

Hat kreativitásfejlesztő tevékenység

A közoktatásban a „kreativitásfejlesztés” a legújabb divatszó. A pedagógusok és a döntéshozók országszerte új módszereket keresnek a kreativitás fejlesztésének elterjesztésére az iskolákban.
5 hónapja
Tanulásmódszertani ötletek

Tanulásmódszertani ötletek

Sokan azt gondolják, hogy a hosszú órákon át tartó, kitartó munka hozza meg a várt sikert a tanulás során. A kutatások viszont azt igazolják, hogy a legsikeresebb diákok kevesebb időt töltenek tanulással, mint a vizsgákon gyengébben teljesítő társaik. Vajon mit csinálnak másképp?
6 hónapja
Miről árulkodnak a második IKT felmérés eredményei

Miről árulkodnak a második IKT felmérés eredményei

A Deloitte és az IPSOS együtt, az Európai Bizottság megbízásából 2018 folyamán valósította meg a II. IKT felmérés az oktatásban kutatást. A felmérés eredményeit összegző tanulmány célja – összhangban a Bizottság Digitális Oktatási Akciótervével– hogy minél több információt adjon a digitalizáció mértékéről és a digitális technológiák használatáról az oktatásban.
8 hónapja
Személyre szabott tanulás és egyetemes tervezés

Személyre szabott tanulás és egyetemes tervezés

Kathleen McClaskey Personalization and UDL: A Perfect Match c. cikke alapján. A pedagógusok az egyetemes tervezés alapelveit jól tudják hasznosítani a személyre szabott tanulásban és tanításban, a tanulói önállóság támogatásában.
10 hónapja
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!
10 hónapja
Minden, amit a tanulási naplóról tudni akarsz 2.

Minden, amit a tanulási naplóról tudni akarsz 2.

A tömeges, nyílt, online kurzusok, a MOOC-ok gyakori javaslata, esetleg követelménye, hogy a résztvevők vezessenek tanulási naplót. De mi is az, és hogyan készítsük? Két részes sorozatunk második cikkében a formátumról és a formáról lesz szó.
10 hónapja
Minden, amit a tanulási naplóról tudni akarsz 1.

Minden, amit a tanulási naplóról tudni akarsz 1.

A tömeges, nyílt, online kurzusok, a MOOC-ok gyakori javaslata, esetleg követelménye, hogy a résztvevők vezessenek tanulási naplót. De mi is az, és hogyan készítsük? Két részes sorozatunk első cikkében a tartalomról és a közönségről lesz szó.
10 hónapja
1234567 / 360

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten