Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

6 éve
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

6 éve
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

6 éve
A kategória cikkei
Letölthető órarendek

Letölthető órarendek

Készülj az új tanévre mókás órarenddel! A cikkben található órarendek letölthetőek és kinyomtathatóak, A5 méretűek lesznek. Ha van kedved színezni, válaszd a körvonalas változatokat!
9 éve
Karrier – ne halogasd a tervezést!

Karrier – ne halogasd a tervezést!

Nem tudod, mi érdekel igazán, miben vagy erős? A karriertervezést és pályaválasztást olyan nagy feladatnak érzed, amit jobb lenne inkább halogatni? Utolsó pillanatra hagynád a döntést? Bár csábító lehet, hogy ezt a stratégiát válaszd, mi nem javasoljuk ezt a megoldást. Jobban jársz, ha tájékozódsz, a lehetőségek ismeretében már könnyebb lesz döntést hozni. Bemutatunk néhány módszert, amelyek segíthetnek a tervezésben.
9 éve
A párperces szójáték

A párperces szójáték

Ha maradt néhány szabad perc a tanóra végén, jó alkalom lehet egy kis játékra. Cikkünkben egy szójátékot ajánlunk, mely az óra bármely szakaszában bátran bevethető. Motiválja, inspirálja a tanulókat, felfrissíti a gondolatokat, fejleszti a logikát, bővíti a szókincset és a helyesírásra is jótékony hatással lehet. Ez a játék a boggle.
10 éve
Kötelező? Kötelezően választható?

Kötelező? Kötelezően választható?

Sokkal jobb olyat olvasni, amit mi választunk ki – még akkor is, ha kötelező választanunk.
10 éve
Érvelési hibák suliban

Érvelési hibák suliban

Iskolai érvelési szituációkban nem árt, ha olykor résen vagyunk.
10 éve
Védőnők az iskolában

Védőnők az iskolában

Az iskolai védőnőkről mindenki tudja, hogy vannak, néha kérnek egy-egy dolgot, teszik a dolgukat, de a tapasztalataikról, munkájukról keveset kérdezzük őket. Pedig hasznos lenne megismernünk őket, hisz fontos feladataik vannak. Szabó Ildikó 12 éve dolgozik védőnőként, jelenleg 3 általános és 1 középiskola tartozik hozzá. Készséggel mesélt munkájáról.
10 éve
Mennyi az annyi?

Mennyi az annyi?

Nagy megkönnyebbüléssel vesszük észre, ha úgy látjuk, hogy nevelésünk eredményes volt, vagyis gyermekünk jól tanul. Sokat is tanul, de eredménye így lesz, így viheti majd valamire.
10 éve
Gyermekvédelem az iskolában

Gyermekvédelem az iskolában

Természetes, hogy sok szülő aggódik, hogy minden rendben van-e csemetéjével az iskolában. Vajon tényleg jó kezekben, biztonságban van? Odafigyelnek-e rá, törődnek-e vele? Ám abba nem sokat gondolunk bele, hogy sokszor a pedagógus is felteszi magának a kérdést a gyerekkel kapcsolatosan az otthoni életét illetően.
10 éve
Szociális integráció az iskolákban

Szociális integráció az iskolákban

Amikor a szülő iskolát választ gyermeke számára, több pontot figyelembe véve mérlegel. Merthogy mérlegelhet, megvan hozzá a joga, szabad iskolaválasztás van, nem feltétlenül a körzetéhez tartozó iskolába íratja gyermekét. Az iskola legyen jól felszerelt, a pedagógusok legyenek a gyermekekkel jól bánóak, és egyáltalán nem utolsó sorban a szülő körülnéz, hogy milyen gyerekek is járnak a kiválasztott intézménybe. Ha az odajáró gyerekek jól öltözöttek, tiszták, szüleik jól szituáltak, minden rendben, jó helyen lesz a saját gyermekünk is. Ha viszont több, ránézésre is szociálisan hátrányosabb helyzetű gyerek jár a kiválasztott helyre, a szülő elgondolkodik, mérlegelni kezd, talán másik iskolát választ.
10 éve
Sajátos nevelési igényű gyerekek tanítása

Sajátos nevelési igényű gyerekek tanítása

A szülő várakozással teli izgalmakkal készül gyermeke világrajövetelére, elképzelik milyen lesz, néha talán azt is, hogy mennyire sikeres pályát fog befutni. Amikor azonban a világrajövetel után nem sokkal kiderül, hogy a gyermek sérült, embert próbáló hónapok, évek következnek. Ha a sokk után sikerül elfogadniuk a helyzetet, jöhet az utánajárás, hogy milyen pluszt kell nyújtaniuk gyermeküknek. Minden gyerek a saját, egyéni módján fejlődik. Néhányuk később éri el a fejlődés megfelelő szakaszát. Előfordul, hogy a késés a normál fejlődés változatán belül van, de a felzárkózáshoz segítségre van szüksége.
10 éve

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten