Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

3 éve
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

3 éve
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

3 éve
A kategória cikkei
Érettségi 2014 - Hamarosan jön a matematika érettségi!

Érettségi 2014 - Hamarosan jön a matematika érettségi!

Nincs mit tenni, a matematika kötelező érettségi tantárgy! A diákok számára csak annyi választási lehetőség van, hogy eldönthetik: közép vagy emelt szinten szeretnének érettségizni. A két szint között a legfontosabb különbségek: középszinten csak írásbeli megmérettetés van, emelt szinten szóbeli vizsga is van; más a feladatok mennyisége és a feladatok nehézsége.
8 éve
Érettségi 2014 - Felkészülés az emelt szintű matematika szóbeli vizsgára

Érettségi 2014 - Felkészülés az emelt szintű matematika szóbeli vizsgára

A felsőoktatási intézmények közül egyre több kéri az emelt szintű matematika vizsgát a jelentkezőtől. A vizsgára való felkészülés más stratégiát igényel, mint a középszintű vizsga, hiszen ebben az esetben van szóbeli vizsga is. A helyzetet az is nehezíti, hogy a szóbeli vizsga tételeit nem, csak a témaköreit ismerheti meg előre a vizsgázó. A felkészülésben már magyar nyelvű Youtube videók is segítséget nyújtanak.
8 éve
Projektportfólió: „The Queen reigns but does not rule.”

Projektportfólió: „The Queen reigns but does not rule.”

Hogyan hat Anglia megítélésére az ország államformája mind kül-, és belföldön? Mi a jelentősége az angol királyi/királynői szerepnek napjainkban? Egy olyan angolos projektet mutatunk be, amelyben a tanulóknak ezekre a kérdésekre kell választ találni. Cikksorozatunkban a Debreceni Egyetem tanárszakos hallgatóinak az Intel® Teach Essentials képzés keretében készült projektterveiből mutatunk be néhányat.
8 éve
Létezik felületes olvasás?

Létezik felületes olvasás?

Ha valamit nem olvasunk el megfelelően, akkor felületesen olvasunk. De mit jelent megfelelően olvasni? Sokféle olvasási módra mondhatjuk, hogy megfelelő.
8 éve
Gondolatolvasás az órán?

Gondolatolvasás az órán?

Az Intel® Teach Essentials képzés keretében kidolgozott projekttervek sorozatának következő darabja a nonverbális kommunikációról szól.
8 éve
Mikor kezdjük a zenei nevelést?

Mikor kezdjük a zenei nevelést?

Jól ismerjük Kodály válaszát: kilenc hónappal a gyermek születése előtt. 1966-ban Párizsban egy zenepedagógiai ülésszakon azzal toldotta meg ezt, hogy jobb kilenc hónappal az anya születése előtt megkezdeni. Mielőtt elmosolyodnánk, hogy újra egy „tyúk és tojás" szójátékkal találkoztunk, érdemes elgondolkodni.
8 éve
Álmodd meg az otthonod!

Álmodd meg az otthonod!

Projektpedagógia és IKT eszközök, matematika és német nyelv - újabb izgalmas projektterv, ezúttal általános iskolás korosztály számára. A jó gyakorlatokat bemutató sorozatunk negyedik része.
8 éve
Órai metakommunikáció

Órai metakommunikáció

Egy tanórán a diákok és a tanár egymás felé küldött jelzéseinek csak egy (sokszor kis) része hangzik el szavakként, mondatokként.
8 éve
Tolerancia Németországban

Tolerancia Németországban

Milyen sztereotípiák övezik a törököket Németországban? Mennyire tudják a törökök kultúráját elfogadni Németországban? Mit jelent az interkulturális kommunikáció? Hogyan lehetünk mások és mégis egyformák?
8 éve
Padok a teremben

Padok a teremben

A tanóra szempontjából nem közömbös, hogy milyen rendben ülnek a diákok.
8 éve

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten