Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

5 éve
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

5 éve
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

5 éve
A kategória cikkei
Nemzetközi felmérés

Nemzetközi felmérés

A mentorálás általában azt a folyamatot jelenti, amikor egy tapasztalt személy, a mentor, segít egy kevésbé tapasztalt másik személynek, a mentoráltnak, hogy fejlessze annak bizonyos készségeit és szélesítse azon  ismereteit, amelyek elősegítik a mentorált szakmai és személyes fejlődését. Iskolai szinten rendelkezésre állnak különböző mentorálási lehetőségek a tanulók számára, általában az iskolai teljesítményükre és a szociális-érzelmi fejlődésük támogatásákra összpontosítva, valamint a tanárok számára is, például az alapképzés vagy a folyamatos szakmai továbbképzési programok keretében.
1 éve
OPEN SCHOOLING? Nyitott iskola? Mit is jelent ez?

OPEN SCHOOLING? Nyitott iskola? Mit is jelent ez?

Biztosan Ön is elgondolkodott már azon, hogy számos olyan, természettudományos oktatáshoz kapcsolódó téma van, amelyet nem osztálytermi környezetben, hanem az iskola falain túl, külső helyszínen, esetleg más szakemberek bevonásával ’életszerűen' lehetne bemutatni a diákoknak?
1 éve
A 21. század szuperszkilljei

A 21. század szuperszkilljei

A világ felgyorsulásával és változásával egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy az oktatási kérdéseket, így a módszertant, az eszközöket és a tananyagot is szükséges újragondolni, és a 21. századi elvárásainak megfelelően változtatni, alakítani rajtuk. Persze könnyű ezt mondani, mégis mi az irány?
2 éve
Top 10 tipp, hogy jobban menjen a tanulás
Rugalmas tér vagy virtuális börtön

Rugalmas tér vagy virtuális börtön

A világjárványt megelőzően az online tanulás többnyire választott formája volt az oktatásnak. Általában egy-két kurzust lehetett így felvenni az egyetemen, ami ideális volt. Egyrészt, mert kényelmes, otthonról is végezhető,másrészt, mert rugalmas, mivel nem szinkron, hanem aszinkron anyagok vannak, azaz, akkor tanulsz, amikor időd van rá, és akkor hagyod abba, amikor szeretnéd.
3 éve
Színes órarendek a tanévkezdéshez

Színes órarendek a tanévkezdéshez

Színes, nyomtatható órarendek a tanévkezdéshez. Válaszd ki, hogy melyik tetszik, kattints a letöltésre, és mehet is a nyomtatás!
4 éve
Így „csiszolj” az angol kiejtéseden

Így „csiszolj” az angol kiejtéseden

Az angol tanulás egyik legnehezebb része a helyes kiejtés elsajátítása, mivel a beszéd során olyan hangokkal találkozunk, amelyek az anyanyelvünkből hiányoznak, de megfelelő odafigyeléssel és gyakorlással minden akadály leküzdhető!
4 éve
Mi fán terem az innovatív oktatási tér? (2. rész)

Mi fán terem az innovatív oktatási tér? (2. rész)

Az elmúlt időszakban –a technika fejlődésével, a 21. századi készségek hangsúlyozásával– megnőtt az igény arra, hogy a hagyományosnak mondott iskolai tereket, a padsoros elrendezést, a leszögelt padokat modernebb környezet váltsa fel. Olyan rugalmas terekre van szükség, ahol a tanulók kényelmesen együtt tudnak dolgozni és a digitális eszközöket is könnyedén használhatják. A kérdés pusztán az, hogyan hozzunk létre ilyen a tereket az iskolában? Az EUN legújabb kiadványa erre ad választ. A cikk előzménye itt olvasható.
4 éve
Mi fán terem az innovatív oktatási tér?

Mi fán terem az innovatív oktatási tér?

Az elmúlt időszakban –a technika fejlődésével, a 21. századi készségek hangsúlyozásával– megnőtt az igény arra, hogy a hagyományosnak mondott iskolai tereket, a padsoros elrendezést, a leszögelt padokat modernebb környezet váltsa fel. Olyan rugalmas terekre van szükség, ahol a tanulók kényelmesen együtt tudnak dolgozni és a digitális eszközöket is könnyedén használhatják. A kérdés pusztán az, hogyan hozzunk létre ilyen a tereket az iskolában? Az EUN legújabb kiadványa erre ad választ.
4 éve
Jövő Osztálytermek Spanyolországban

Jövő Osztálytermek Spanyolországban

2019. november 20-22. között részt vettem egy Jövő Osztályterme nagyköveti találkozón Madridban. A spanyolországi látogatás során három FCLab-et (amelyet spanyolul csak Aula 21-nek neveznek) látogattunk meg: egy általános iskolai, egy egyetemi és egy tanári továbbképzések során használt teret az oktatási minisztériumban.
4 éve
1234567 / 362

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten