Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

1 éve
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

12 hónapja
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

8 hónapja
A kategória cikkei
Az utolsó kérdés – kilépőkártya

Az utolsó kérdés – kilépőkártya

Egyszerűen és változatosan használható formatív értékelési technika a kilépőkártya (exit ticket, exit slip). A kilépőkártya segítségével az óra végén gyűjtünk a tanulóktól visszajelzést arról, mit és mennyire tanultak meg a tanórán. A módszert elektronikus vagy hagyományos módon is bevethetjük. Osztálytermi kérdezésről szóló sorozatunk egyik cikkét olvasod.
3 éve
Hat kalap

Hat kalap

Osztálytermi kérdezésről szóló cikksorozatunk ezen cikke a Hat kalap módszert mutatja be. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében.
3 éve
 Osztálytermi kérdezés

Osztálytermi kérdezés

A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében. Osztálytermi kérdezésről szóló cikksorozatunk ezen cikkében a gyakori hibákról és a kérdezés megtervezéséről esik szó.
3 éve
Metakogníció fejlesztése

Metakogníció fejlesztése

A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében. Osztálytermi kérdezésről szóló cikksorozatunk ezen cikkében a metakogníció támogatásáról esik szó.
3 éve
Kérdezési technikák az osztályteremben

Kérdezési technikák az osztályteremben

Cikksorozatot indítottunk az osztálytermi kérdezésről. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében is. Most összeszedtünk néhány tippet, amelyekkel tökéletesíthető a technika.
3 éve
Kérdezéstechnika

Kérdezéstechnika

Cikksorozatot indítottunk az osztálytermi kérdezésről. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében is. Ebben a cikkben olyan kérdéssorozatokat mutatunk be, amelyek könnyen megjegyezhetőek.
3 éve
Extrém tanítás, avagy tanítás párban

Extrém tanítás, avagy tanítás párban

A tanítás vajon magányos tevékenység? Jó lenne néha megosztani a tapasztalatokat, a problémákat? Sokan hallottak róla, de kevesen tudják, hogy is működik a páros tanítás. Egy felsőoktatási példán keresztül most megismerhetjük a páros tanítás egy lehetséges változatát, és kiderül, hogy extrém-e az eXtrém tanítás.
3 éve
Érzelmek didaktikája

Érzelmek didaktikája

A Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány az Európai Unió „Erasmus +” oktatásfejlesztési programjának támogatásával, az „Eumoschool - Érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás ellen” projekt részeként honosítja az olasz EmotionalTraining Centre „Érzelmek didaktikája” című érzelmi intelligenciafejlesztési programját. Az ingyenes továbbképzésre augusztus 15-ig lehet jelentkezni.
3 éve
Együttműködés

Együttműködés

Együttműködési megállapodást kötött kedden az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. és a Dunaújvárosi Egyetem azzal a céllal, hogy tovább erősítsék a modern kor követelményeihez alkalmazkodó együttműködés kiépülését a gazdaság és a felsőoktatás között.
3 éve
Kisgyermekkori nevelés

Kisgyermekkori nevelés

A Kormány vállalta a magyarországi köznevelési rendszer esélyteremtő szerepének javítását. Ezzel a vállalással összhangban a projekt célja az óvodák, a családi napközik és más kisgyermek-nevelési célú intézmények esélyteremtő szerepének és hátránykompenzációs képességének erősítése, képzések és támogató szolgáltatások segítségével. Kiemelt figyelmet fordít a 3 éves kortól előírt óvodai nevelés és az Óvodai nevelés országos alapprogramjában rögzített hátránycsökkentő szerep eredményes intézményi szintű szakmai támogatására. A projekt 2016 - 2018. között valósul meg az Európai Unió támogatásával, összesen 1,260 milliárd forintból.
3 éve
1234567 / 359

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten