Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

1 éve
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

1 éve
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

10 hónapja
A kategória cikkei
SPARKS projekt

SPARKS projekt

A fogyatékossággal élők és speciális gondozást igénylő emberek ellátásának területén a klasszikus terápiás módszerek mellett egyre nagyobb az igény az újabb szemléletű fejlesztő programokra. A SPARKS projektben nemzetközi kutatás és tapasztalatcsere zajlott a sérült emberek életminőségének javítása érdekében. Az öt partnerszervezet kultúrákon átívelő együttműködésében a szomatikus munka, a művészet és a kreativitás állt a középpontban. 29 hazai és nemzetközi tevékenységet valósítottak meg azzal a céllal, hogy egy új képzési tananyagot hozzanak létre. A különleges művészeti együttműködésről Kálmán Ferenc projektkoordinátorral beszélgettünk, a projekt a 2016-os évben elnyerte a Tempus Közalapítvány Nívódíját.
3 éve
A legfiatalabb riporterek

A legfiatalabb riporterek

Az Európai Parlament támogatásával 2015 szeptemberében meghirdetett diákújságíró verseny, a Diák rEPorters több mint harminc középiskolai „szerkesztőség” több mint háromezer diákját mozgatta meg közel fél év alatt.
3 éve
Köszöntjük a pedagógusokat!

Köszöntjük a pedagógusokat!

Mikor a szépet megismerik, felbukkan a rút is ...
3 éve
 Kémiaoktatásért Díj

Kémiaoktatásért Díj

A Richter Gedeon Nyrt. általános, közép- és szakközépiskolai tanárok részére 1999-ben díjat alapított, hogy támogassa és erősítse a kémia színvonalas iskolai oktatását. Kuratórium ítéli oda a rangos elismerést, a személyenként 400 ezer forintos díjat.
3 éve
 Fesztivál

Fesztivál

A fesztivál előadásai az érdeklődő szakmai vendégeknek ingyenesen látogathatók.
3 éve
„165 ezren tanulhattak általunk külföldön”

„165 ezren tanulhattak általunk külföldön”

Az Erasmus kétségtelenül a legismertebb ösztöndíjprogram, de ezen kívül is számtalan lehetőséget kínál diákoknak, tanároknak, szakértőknek és civileknek az idén 20 éves Tempus Közalapítvány. Az elmúlt két évtizedben 15.000 projekt megvalósításához, illetve 165.000 ember nemzetközi tapasztalatszerzéséhez járultak hozzá. Jövőre az uniós támogatású programok költségvetése terén 15%-os növekedés várható, ami a pályázatok számának további emelkedésében is megmutatkozik majd.
3 éve
Ericsson-díj 2016

Ericsson-díj 2016

Az Ericsson Magyarország immár tizennyolcadik alkalommal adta át az idei Ericsson-díjakat. A díjat 1999 óta olyan matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik az alapszintű oktatásban tevékenykednek, és akiknek a munkája nagyban hozzájárul a hazai természettudományos képzés színvonalának fenntartásához és emeléséhez. A díjakat Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója, Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár és Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete adták át Az idén a díjazott tanárok iskolái 1.000.000 Ft értékű pályázaton vehetnek részt
3 éve
A jelen iskolája

A jelen iskolája

Izgalmas műhelybeszélgetés zajlott az ombudsman - Alapvető Jogok Biztosának Hivatalában - hivatalában május elején. A médiaértés-oktatás és az online gyermekvédelem helyzete Magyarországon címmel. Meghatározó jelentőségű, égetően aktuális nemzeti kulcskérdés, hogy a gyermekeinket a médiaértés-oktatás eszközeivel felkészítsük a felelős médiahasználatra, az őket körülvevő digitális világ információinak értő és kritikus megítélésére, a káros tartalmak felismerésére. Ebben nem csak az iskolának, az államnak, hanem a civil-szakmai szférának és a szülőknek is felelősségük van. A médiaértés-oktatás és az online gyermekvédelem hazai helyzetéről, problémáiról, lehetőségeiről és jó gyakorlatairól rendeztek szakmai kerekasztal-beszélgetést az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalában.
3 éve
Szakkörök, izgalmas nyári táborok

Szakkörök, izgalmas nyári táborok

Szakkörök, izgalmas nyári táborok a makerspace Közösségi alkotóműhelyben.
3 éve
 Közösségi szolgálat

Közösségi szolgálat

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvényben megfogalmazott keretek szerint múzeumunk is vállalja középiskolások foglalkoztatását.
3 éve
3456789 / 360

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten