- A játék típusa: szellemi játék
- A játék pedagógiai célja: figyelemösszpontosítás, helyes szótagolás fejlesztése
- Résztvevők száma (minimum-maximum): 5-18
- Résztvevők életkora (minimum-maximum): 10 - felsőkorhatár nincs
- Játékidő: kb. 5-10 perc
- Helyigény: nagyobb szoba vagy tanterem, de játszható a szabadban is.
A játék megnyitása, nyitánya
Ismertessük a játékszabályokat, majd válasszunk egy mindenki számára könnyen megjegyezhető mondatot. A játékosokat ültessük kör alakba.
A játék menete
Válasszunk ki egy kezdő játékost. A feladata, hogy a kiválasztott mondat első szótagját hangosan kimondja, a tőle jobbra ülő játékosnak a következő szótagot kell kimondania és így tovább. Ha véget ért a mondat, akkor a következő játékosnak újra kell kezdenie az első szótaggal. Aki hibázik, az kiesik a játékból és kiáll a körből.
A játék lezárása
Az a játékos nyer, amelyik utoljára a játékban marad.
- Egyéb: Akkor igazán érdekes a játék, ha fokozatosan gyorsulunk a szótagok kimondásával. Időnként változtassuk meg a mondatot, és az új mondattal folytassuk tovább!
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíti és érdekesebbé teszi a játékot, ha a mondatban több olyan szó is előfordul, amelyeknek egy vagy akár több szótagja azonos, vagy nagyon hasonló. Amikor új mondattal játszunk tovább, abban is szerepelhet egy-egy korábban már elhangzott szó, ismétlődően- ezekkel a trükkökkel kényszerítjük a játékosokat állandó figyelemre.
Játszható úgy is, hogy a kiesettek nem állnak ki a körből, hanem a helyükön maradnak, nehezítve ezzel a többiek feladatát, hiszen így még arra is kell figyelniük, hogy ki van még játékban. Ha nem kiesésre szeretnénk játszani, akkor a játékosok ülőhelyeinek sorszámot kell adni (az egyestől kezdve növekvő sorrendben). Minden sorszámozott ülőhelyen egy-egy játékos ül. A legértékesebb hely az egyes sorszámú. Aki hibázik, annak a "legrosszabb" helyre, vagyis a legmagosabb sorszámhoz kell ülnie. Ennek megfelelően az eddig tőle magasabb sorszámú helyeken ülők mind egyel alacsonyabb sorszámra ülhetnek. Pl. ha a 6. helyen ülő játékos hibázott, akkor ő ül a legmagosabb sorszámhoz, aki eddig a 7. helyen ült, az ül át a 6. helyére, a 8. a 7.-ére és így tovább... Még érdekesebb, ha kikötjük, hogy egy bizonyos magánhangzó szereplése esetén a kör menetiránya megfordul - és az ellenkező irányba halad tovább! További tetszőleges variációk, nehezítések és könnyítések is kitalálhatók, a játék bármilyen kreatív továbbfejlesztést lehetővé tesz. A moderátor (játékvezető) feladat a játékban: a játék ismertetése és levezetése.