Párja a Test@Home Science, ami a biológia, fizika, kémia és földrajz területéről tartalmaz kérdéseket. A kérdések alapvetően évfolyamonként és tantárgyanként vannak besorolva, de a keresési feltételek beállításával és kulcsszó megadásával lehet szűrni a mintegy 1500-1500 kérdést. Feleletválasztós, igaz-hamis, jelölőnégyzetes és sorbarendezős feladatokkal mérhetik le a tanulók, mennyit tudnak az egyes területeken. Definíciók közötti árnyalatnyi különbségek, gyakran összekevert okok és következmények, egy-egy kategória jellemzőinek kiválasztása – ilyen kérdésekre kell számítani, ha a tesztválasztó segítségével generált tesztfeladatsort kezdjük el kitölteni. Az eredményeket egyesével és a teszt végén is le lehet ellenőrizni, utóbbi esetben a helyes és helytelen válaszok arányát is láthatjuk. A tesztbank az előzetes ismeretek feltérképezésére is kiválóan alkalmas, használható a tanulási folyamat elején, közben is lehet visszajelzést kapni általa, és a végén, összefoglaláskor is bevethető. A tanórán és a tanórán kívül, az otthoni tanulás során szintén alkalmazhatják a diákok. A szoftver használható játékos vetélkedőként, ami ösztönzően hat a versengést kedvelő tanulók számára. A könnyen kezelhető menürendszer gyorsan elsajátítható már a fiatalabb gyerekek számára is.
A kérdések jó kiindulási alapot nyújtanak a tananyaggal kapcsolatos további kérdések megfogalmazásához, ami segít a gondolkodás fejlesztésében, és egyben alapvető mnemotechnikai-tanulásmódszertani technika. Az önálló, hatékony és mélyrehatoló tanuláshoz elengedhetetlen, hogy a tanulók kérdéseket tudjanak feltenni, és önállóan is legyenek képesek és egyben motiváltak is új ismereteket szerezni. Bátorítani kell a tanulókat arra, hogy gondolatmenetüket merjék bemutatni, a társak előtt levezetni a megoldás menetét, felfedni a válaszadási stratégiájukat, hiszen abból ők is sokat tanulhatnak, és a pedagógus számára is könnyen láthatóvá válik a gondolatmenet esetleges következetlensége, az érvelés hibái. Ezáltal kiküszöbölhető, hogy a tanulók csak találgassanak, és megelégedjenek a helyes válasszal.
A kérdéstípusok sokfélesége azáltal, hogy összetett gondolkodási folyamatokat követel meg a tanulóktól, valódi kihívásként teszi vonzóbbá a szoftver használatát. A szoftver az önálló munkában is megállja a helyét, azonban a pedagógus pedagógiai tudásával és tapasztalataival együtt válik igazán értékes tudástérré.
Várjuk azon pedagógusok jelentkezését, akik a szoftverrel kapcsolatos jó gyakorlatok bemutatására vállalkoznának!
email: elearning@educatio.hu
Kapcsolódó írások: