Útmutató az Iskolai IPR-hez
Varga Szilvia
2010/05/14 12:21
2311 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Az uniós csatlakozással lehetőség nyílt a közoktatási intézményekben egyre szükségesebbé váló integrált nevelés megvalósítására. Az iskolai integrációs program a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítését célozza. A képesség-kibontakoztató felkészítés célja a gyermekek egyéni képességének, tehetségének kibontakoztatása, fejlődésének elősegítése, tanulási, továbbtanulási esélyének kiegyenlítése.

Az iskolai integrációs program jellemzői

Az iskolai IPR nem ad meg részletes tanítási tartalmakat (pl. tantervet, tankönyvet), nem nevez meg konkrétan alkalmazandó programokat, viszont kinyilvánítja az egyéni különbségekre alapozott nevelés kialakításának szükségességét. Az iskolai integrációs program célja, hogy az intézmény minden tanulója megkülönböztetés és kirekesztés nélkül, egymással együttműködve, a mindenkori fejlettségi szintjén, kompetenciáihoz és hozott kulturális értékeihez alkalmazkodva, individuális adottságainak megfelelő fejlesztésben részesüljön.

A képesség-kibontakoztató felkészítés minden tanuló számára optimális fejlesztés biztosít, figyelembe véve az egyéni különbségeket, a gyerekek személyiségjegyeit, előzetes tudását, annak gyengébb és erősebb területeit. 

A intézmények a kialakított integrációs programot már a saját pedagógiai programjuknak és helyi tantervüknek megfelelő tartalmakkal tölthetik ki.

Az iskolai integrációs program elemei

  • Az alkalmazás feltételei.
  • A tanítást-tanulást segítő és értékelő eszközrendszer.
  • Elvárható eredmények.
  • Intézményi önértékelés.

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten