Az iskolai integrációs program jellemzői
Az iskolai IPR nem ad meg részletes tanítási tartalmakat (pl. tantervet, tankönyvet), nem nevez meg konkrétan alkalmazandó programokat, viszont kinyilvánítja az egyéni különbségekre alapozott nevelés kialakításának szükségességét. Az iskolai integrációs program célja, hogy az intézmény minden tanulója megkülönböztetés és kirekesztés nélkül, egymással együttműködve, a mindenkori fejlettségi szintjén, kompetenciáihoz és hozott kulturális értékeihez alkalmazkodva, individuális adottságainak megfelelő fejlesztésben részesüljön.
A képesség-kibontakoztató felkészítés minden tanuló számára optimális fejlesztés biztosít, figyelembe véve az egyéni különbségeket, a gyerekek személyiségjegyeit, előzetes tudását, annak gyengébb és erősebb területeit.
A intézmények a kialakított integrációs programot már a saját pedagógiai programjuknak és helyi tantervüknek megfelelő tartalmakkal tölthetik ki.
Az iskolai integrációs program elemei
- Az alkalmazás feltételei.
- A tanítást-tanulást segítő és értékelő eszközrendszer.
- Elvárható eredmények.
- Intézményi önértékelés.