INFORMATIKA - A számítógép
Korosztály: 3. osztály |
Témakör: Informatika |
Az óra címe, témája: A számítógép
Kerettantervi kapcsolódás:
Ismerkedés az informatikai környezettel
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
A számítógép működésének bemutatása.
Az informatikai eszközök használatára vonatkozó szabályok megismerése az iskolai környezetben.
Alapvető informatikai eszközök használata.
Az informatikai eszközök egyes funkcióinak megismerése
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret, magyar nyelv és irodalom
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Megfigyelő- és leíró képesség, beszédkészség
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális, egyéni, páros munka, online szemléltetés, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
10’ |
Az informatika terem szabályai |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
10’ |
A számítógép |
Frontális osztálymunka A tanulók a terem közepén szétszednek egy régi számítógépet, megvizsgálják az alkatrészeket, és következtetnek a működésre. |
|
|
|
10’ |
A számítógép bekapcsolása |
Frontális osztálymunka A tanulók helyet foglalnak a számítógép előtt. Először szemügyre veszik a számítógép részeit, megtanulják bekapcsolni. |
Informatikai eszközök |
|
|
10’ |
Bekapcsolás után |
Frontális osztálymunka A tanulók megismerkednek a menüpontokkal, a billentyűzet és az egér használatával…stb. |
Informatikai eszközök |
|
|
5’ |
A számítógép részei |
Egyéni munka |
Táblagép |
|
|