KÖRNYEZET - A tűz szerepe
Korosztály: 2. osztály |
Témakör: Környezet |
Az óra címe, témája: A tűz szerepe az ember életében
Kerettantervi kapcsolódás:
Mi van a teremben?
Anyag, energia, információ, a felépítés és a működés kapcsolata
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
A tanulók ismereteket sajátítsanak el a tűz szerepéről az ember életében. Fejleszteni az önállóságukat az ismeretszerzésben, a megfigyelések és kísérletek végzésében. Képessé tenni arra, hogy segítséget tudjanak hívni baj esetén.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Idegen nyelvek, magyar nyelv és irodalom, ének- zene
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Környezetismeret 1. o.: Az időjárás elemei és azok változása. Az évszakok jellemző időjárása.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: Frontális, egyéni, páros munka, szerepjáték, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
5’ |
A tűz szerepe az életünkben. Tűzzel kapcsolatos versek, dalok gyűjtése |
Beszélgetés Példák összegyűjtése a tűz előnyös és hátrányos hatásaira. |
|
|
|
7’ |
A tűz szerepe otthonunkban |
Frontális/Egyéni/Páros Sulinet Junior Keresztrejtvény |
Interaktív tábla/táblagép |
|
|
10’ |
Az otthonunkban/osztályteremben keletkezett tűz főbb okai és megelőzése. |
Kooperíty csoportmunka Szerepjáték |
|
|
|
10’ |
Kísérlet: az égő anyagok oltásának lehetőségei. |
Frontális osztálymunka Tanári bemutató, egy-két példa tűzgyújtásra és eloltására (pl. gyertya, újságpapír) |
Kísérleti eszközök |
|
|
5’ |
Teendők tűz esetén. |
Szerepjáték Tűzoltók értesítésének gyakorlása. |
|
|
|
8’ |
Tanácsok gyűjtése tűz esetére |
Frontális osztálymunka A közösen megbeszélt tanácsokat leírják a füzetükbe |
|
|
|