KÖRNYEZET - A víz
Korosztály:2. osztály |
Témakör: Környezet |
Az óra címe, témája: A víz halmazállapot-változásai
Kerettantervi kapcsolódás: Környezetünkben történő anyagok, változások
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Ismeretek szerzése a víz szerepéről az ember életében, a víz kémiai tulajdonságairól, reakcióiról, a víz körforgásáról. Szociális kompetenciák, együttműködés fejlesztése a tanulóknál.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Idegen nyelvek, Magyar nyelv és irodalom
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Környezetismeret 1. o.: Az időjárás elemei és azok változása. Az évszakok jellemző időjárása.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális és egyéni munka, videó és online faladat
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
5’ |
Halmazállapot-változások |
Beszélgetés |
|
|
|
10’ |
Halmazállapotok |
Frontális osztálymunka |
Jégkockatartó |
|
|
10’ |
A víz halmazállapot-változásai |
Egyéni munka A víz halmazállapot-változásai |
Interaktív tábla/táblagép |
|
|
10’ |
A fagyás és az olvadás folyamata. A változások okai és következményei. |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
10’ |
A párolgás, forrás és lecsapódás folyamata. A víz forráspontja. |
Videó Kísérlet videó megtekintése, megbeszélése |
Film Technikai eszközök (tv, videó, interaktív tábla, hangfal, hangszóró) |
|
|