KÖRNYEZET - Az iskolai élet
Korosztály: 1. osztály |
Témakör: Környezet |
Az óra címe, témája: Az iskolai élet
Kerettantervi kapcsolódás: Ismerkedés az iskolával
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Az iskolás élettel kapcsolatos életmódbeli szokások tudatosítása, gyakoroltatása.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Az óvodai viselkedés szabályai, óvodai foglalkozásokon elsajátított ismeretek.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: beszélgetőkör, csoportmunka, játék, egyéni munka, frontális osztálymunka
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
10’ |
Az óvodai élet |
Beszélgetőkör A terem végében szőnyegen körbeülve kötetlen beszélgetés az első tapasztalatokról az iskolában. |
|
|
|
10’ |
Az iskola és az óvodai élet összehasonlítása |
„Kincskereső” játék- A tanító az óra kezdete előtt az iskolai, illetve óvodai élethez kapcsolódó kis képecskéket rejt el a teremben (legalább annyit, hogy minden tanulónak jusson 1-2 kép). A gyerekeknek meg kell ezeket találni, majd a terem két – a tanító által előzetesen kijelölt- területére csoportosítva (óvoda, iskola) le kell rakniuk ezeket. |
Képek óvodai, illetve iskolai tárgyakról, tevékenységekről |
|
|
10’ |
Az iskola épülete |
Páros munka A tanulók feladata útvonalrajzot készíteni 2 – a tanító által megadott- iskolán belüli helyiség között Ezután a párok „idegenvezetőként” szóban bemutatják társaiknak az útvonalrajzokat (pontos iránymeghatározásokkal) |
|
|
|
10’ |
Az osztályterem |
Frontális osztálymunka „Mi vagyok én?”- játék A tanító a tanterem berendezési tárgyairól igaz állításokat mond. Amelyik tanuló először kitalálja, hogy mire gondolt a tanító, jutalmat (csillagot, pecsétet, piros pontos…) kap. |
|
Jobb képességű osztályban úgy is lehet játszani, hogy csak az első feladványt adja meg a tanító, és a következőt mindig az „adja fel” az osztálynak, aki az előzőt kitalálta. |
|
5’ |
Az osztályteremben található tárgyak |
Frontális munka/Egyéni munka Találd meg a képen a tárgyakat! |
Interaktív tábla/táblagép |
|
|