KÖRNYEZET - Napirend
Korosztály:1. osztály |
Témakör: Környezet |
Az óra címe, témája: A napirendem
Kerettantervi kapcsolódás: A napirend
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
A napi és az éves ritmus felismerése, az állandóság és a változás szempontjából.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Idegen nyelvek, magyar nyelv és irodalom
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Óvodai foglalkozások során elsajátított ismeretek, kompetenciák.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális és egyéni munka, film, szerepjáték, online feladat
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
7’ |
Évszakok, hónapok, napok, napszakok. |
Filmrészlet Beszélgetés követi. |
Film Technikai háttér (tv, videó, interaktív tábla, hangfal) |
|
|
5’ |
A napszaknak megfelelő köszönési formák. |
Szerepjáték Párokban gyakorolnak a gyerekek. |
|
|
|
5’ |
Napszakok |
Frontális/egyéni munka |
Interaktív tábla/táblagép |
|
|
5’ |
Évszakok |
Egyéni munka |
Interaktív tábla/táblagép |
|
|
7’ |
A napok, napszakok váltakozása. Különbség az iskolás és az óvodás gyerek napirendje között. |
Beszélgetés |
|
|
|
6’ |
Napirend |
Egyéni munka Újra az iskolában |
Interaktív tábla/táblagép |
|
|
10’ |
Évszakok, hónapok nevének gyakorlása pincértapssal |
|
|
|
|