KÖRNYEZET - Nemzeti jelképek
Korosztály: 3. osztály |
Témakör: Környezet |
Az óra címe, témája: Hazánk, Magyarország
Kerettantervi kapcsolódás:
Tájékozódási alapismeretek, honismeret
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Ismeretszerzés hazánk történelmének jeles alakjairól, a nemzeti jelképekről. A társas kapcsolatok fejlesztése a tanulók együttműködése révén, az identitástudat erősítése: haza csak egy van
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Magyar nyelv és irodalom, ének-zene
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Környezetismeret 3. o.: A fő- és mellékvilágtájak. A térkép szimbolikus jeleinek, színeinek ismerete. Térképi ábrázolások. Települések térképének tanulmányozása.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális, csoportmunka, egyéni feladatok, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
10’ |
Rejtvény: megfejtés: Himnusz |
Sulinet Junior |
Interaktív tábla, táblagép |
|
|
10’ |
Nemzeti jelképeink: |
Páros munka Rövid, hiányos szövegek elolvasása a 4 nemzeti jelképről, a jelképek nevének kiegészítése a szövegben. Pl. A …. pajzs alakú. |
Nemzeti jelképeink- Feladatlap |
|
|
10’ |
Nemzeti jelképeink |
Csoportmunka A tanulók csoportokba rendeződve igaz- hamis állításokat tartalmazó feladatlapot készítenek társaiknak a nemzeti jelképekről. A tanító jelzésére minden csoport továbbadja feladatlapját egy másik csoportnak, s szintén csoportmunkában meg is oldják a feladatlapokat. |
|
|
|
10’ |
Az országhatár és a legnagyobb városok. |
Frontális osztálymunka Az ország térképének vizsgálata, országhatárok, főbb városokra mutatás, beszélgetés Magyarország földrajzi helyzetéről, domborzatáról. |
Falitérkép |
|
|
5’ |
Az óra lezárása |
Frontális osztálymunka |
Falitábla |
|
|