KÖRNYEZET - Táplálkozás
Korosztály:1. osztály |
Témakör: Környezet |
Az óra címe, témája: Egészséges életmód, étkezés
Kerettantervi kapcsolódás: Táplálkozás
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Az étkezési és az egészséges táplálkozási szokások kialakítása vagy megerősítése. Szociális kompetenciák fejlesztése. Kezdeményezőképesség, határozottság.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Idegen nyelvek, magyar nyelv és irodalom, ének- zene, testnevelés
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Óvodai foglalkozások során elsajátított ismeretek és kompetenciák.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális és páros munka, online feladat, közös salátakészítés.
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
6’ |
Ételekhez, étkezéshez kapcsolódó dalok éneklése, mozgással kísérve (pl. Egy tál dödölle, Aki nem lép egyszerre, Ti csak esztek, isztok…) |
Frontális osztálymunka Dalos játékok |
|
|
|
6’ |
A táplálkozás fontossága. |
Frontális osztálymunka |
Képek (nyomtatott formában/interaktív táblán) |
|
|
8’ |
Kenyérfajták |
Páros munka Kenyérfajták |
Interaktív tábla/táblagép |
|
|
5’ |
A folyadékfogyasztás fontossága |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
10’ |
Vitaminok az élelmiszerekben |
Vitaminsaláta készítése (zöldségekből, gyümölcsökből) |
Gyümölcsök, zöldségek |
|
|
10’ |
Egészséges ételek, italok. |
Beszélgetés |
|
|
|