KÖRNYEZET - Világűr, bolygók
Korosztály:4. osztály |
Témakör: Környezet |
Az óra címe, témája: Világűr, bolygók
Kerettantervi kapcsolódás: A Föld a világegyetemben
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Megismertetni és elsajátíttatni az ismeretszerzés és a tanulás elemi módszereit. Felismertetni és tudatosítani a Földön kívüli térségek létét. Felszínre hozni a tanulók égitestekkel kapcsolatos elképzeléseit.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Magyar nyelv és irodalom
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Környezetismeret: 1–3. o.: Tájékozódással, felszíni formákkal, térképismerettel kapcsolatos ismeretek.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: Frontális és egyéni munka, film, online feladat
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
15’ |
A Föld a Világegyetemben |
Videó+Beszélgetés |
Film Technikai eszközök (tv, videó, interaktív tábla, hangfal) |
|
|
10’ |
Naprendszeren belüli égitestek felsorolása. |
Frontális osztálymunka Páros munka |
szókártyák a bolygók neveivel |
|
|
8’ |
Bolygók |
Egyéni munka |
Interaktív tábla/táblagép |
|
|
5’ |
A Földön kívüli térségek létének és az égitestekkel kapcsolatos gyermeki elképzelések megbeszélése. |
Beszélgetés
|
|
|
|
7’ |
A Egyszerű megfigyelések végzése a nappali és az éjszakai égbolton. |
Frontális osztálymunka Közös megfigyelés az iskolaudvaron |
|
|
|