MAGYAR - A mohácsi csata
Korosztály: 4. osztály |
Témakör: Magyar nyelv és irodalom |
Az óra címe, témája: A mohácsi csata
Kerettantervi kapcsolódás:
Olvasás, az írott szöveg megértése
Irodalmi kultúra, az irodalmi művek értelmezése
Erkölcsi, esztétikai, történeti érzék fejlesztése
Történelmi olvasmányok feldolgozása
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Ismeretszerzés a magyar nép történelméről, szociális és társas kompetenciák, kreativitás, önállóság, kritikai érzék fejlesztése.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Az általános iskola 1-3. évfolyamain szerzett irodalmi ismeretek.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális, egyéni, páros munka, online szemléltetés, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
10’ |
Mohács |
Frontális osztálymunka A település megkeresése a térképen, megtekintése a honlapon és utcáinak körbe járása a Google Street View segítségével. |
Interaktív tábla |
|
|
15’ |
A mohácsi csata c. olvasmány |
Frontális osztálymunka Az olvasmány tanítói felolvasása és elemzése. |
|
|
|
10’ |
A mohácsi csata |
Páros munka |
Táblagép |
|
|
5’ |
Ki lehet példakép? |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
5’ |
II. Lajos |
Egyéni munka Portré rajzolása II. Lajosról a füzetbe |
|
|
|