MAGYAR - Éjjel a Tiszán
Korosztály: 3. osztály |
Témakör: Magyar nyelv és irodalom |
Az óra címe, témája: Éjjel a Tiszán
Kerettantervi kapcsolódás:
Irodalmi kultúra, az irodalmi művek értelmezése
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Irodalmi és gyakorlati ismeretek szerzése a művel és a Tisza folyóval kapcsolatban. Szociális kompetencia, kezdeményezőkészség, önálló munka, logikai kapcsolatok felismerésének fejlesztése.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Az általános iskola 1-2. évfolyamán elsajátított irodalmi ismeretek.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: egyéni, páros, frontális osztálymunka, film, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
8’ |
A Tisza |
Filmrészlet Film nézése a Tiszáról. Megbeszélés követi. |
Film Technikai eszközök (tv, videó, interaktív tábla, hangfal) |
|
|
7’ |
Merre folyik a Tisza? |
Páros munka A folyó megkeresése térképen. városok gyűjtése, melyeken keresztül folyik. |
|
|
|
15’ |
Éjjel a Tiszán c. vers. |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
8’ |
Verstanulás |
Frontális osztálymunka A vers felolvasása közösen. Páros munka A vers tanulása tanulópárral |
|
|
|
7’ |
Éjjel a Tiszán |
Egyéni munka Gárdonyi Géza: Éjjel a Tiszán |
Táblagép |
|
|