MAGYAR - Három kóbor űrlovag
Korosztály: 4. osztály |
Témakör: Magyar nyelv és irodalom |
Az óra címe, témája: Három kóbor űrlovag
Kerettantervi kapcsolódás:
Három kóbor űrlovag
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Önálló szövegértelmezés: információk gyűjtése kérdésekre. Ismeretszerzés a 19-20. század irodalmáról, szociális kompetenciák fejlesztése, kezdeményezőképesség fejlesztése. Az eszközszintű írás-használat fokozatos kialakítása. Néhány alapvető helyesírási szabály megismerése, törekvés ezek megfelelő alkalmazására. A nyelvi kompetencia rugalmas és rutinszerű alkalmazása. Önállóság, kritikai készség.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
A 3. évfolyamon tanult ismeretek a 19-20. század irodalmáról.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális és egyéni munka, online feladat
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
5’ |
Élet a Földön kívül |
Beszélgetés beszélgetőkörben Van-e élet a Földön kívül? |
|
|
|
10’ |
Három kóbor űrlovag c. tudományos-fantasztikus elbeszélés. |
Frontális osztálymunka Az elbeszélés felolvasása szereposztásban, spontán reakciók megbeszélése |
|
|
|
15’ |
Az elbeszélés néma olvasása, elemző feldolgozása |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
5’ |
Az elbeszélés népmesei elemeinek fölismerése, jelölése aláhúzással |
Egyéni munka |
|
|
|
5’ |
Igaz-hamis állítások a szövegről |
Frontális osztálymunka Ha a tanító állítása igaz, nyújtózdodnak, ha hamis, leguggolnak a tanulók |
|
|
|
5’ |
Három kóbor űrlovag |
Egyéni munka |
Táblagép |
|
|