MAGYAR - Kenyérmadár
Korosztály:3. osztály |
Témakör: Magyar nyelv és irodalom |
Az óra címe, témája: Kenyérmadár
Kerettantervi kapcsolódás:
Kenyérmadár c. elbeszélés.
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Ismeretszerzés a népmesékről, szociális és társas kompetenciák, kreativitás, önállóság fejlesztése.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret, vizuális kultúra
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Az általános iskola 1-2. évfolyamán elsajátított irodalmi ismeretek a népmesékről.
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák:
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
5’ |
Kenyérmadár |
Frontális osztálymunka Beszélgetés arról, kinek mi jut eszébe a „kenyérmadár” szó hallatán. |
|
|
|
15’ |
Kenyérmadár c. elbeszélés. |
Frontális osztálymunka Az elbeszélés tanítói felolvasása, elemzés |
|
|
|
7’ |
Időrend |
Páros munka Az események elmondása és füzetbe írása időrendben. |
|
|
|
8’ |
Kenyérmadár |
Egyéni munka |
Táblagép |
|
|
10’ |
Illusztráció |
Egyéni munka Saját illusztráció készítése a füzetbe a történethez |
|
|
|