MAGYAR - Szózat
Korosztály: 3. osztály |
Témakör: Magyar nyelv és irodalom |
Az óra címe, témája: Szózat
Kerettantervi kapcsolódás:
Olvasás, az írott szöveg megértése
Irodalmi kultúra, az irodalmi művek értelmezése
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Ismeretszerzés a 19-20. század irodalmáról, szociális kompetenciák fejlesztése, kezdeményezőképesség fejlesztése Az eszközszintű írás-használat fokozatos kialakítása. Néhány alapvető helyesírási szabály megismerése, törekvés ezek megfelelő alkalmazására. A nyelvi kompetencia rugalmas és rutinszerű alkalmazása. Önállóság, kritikai készség.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret, ének-zene
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Magyar nyelv és irodalom 19-21. századi irodalmáról tanultak
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: egyéni és frontális osztálymunka, hang/videó, online feladat
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
10’ |
Szózat meghallgatása felvételről/megnézése videó felvételről |
Frontális osztálymunka Beszélgetés |
Hang-/videó felvétel Technikai eszközök, tv, videó, interaktív tábla, hangfalak) |
|
|
10’ |
Szózat c. vers |
Egyéni munka |
|
|
|
15’ |
A vers elemzése |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
10’ |
Memoriter Sulinet Sorbarendező segítségével |
Sulinet Junior Sorbarendező |
Táblagép |
|
|