MATEMATIKA - Az idő mérése
Korosztály: 2. osztály |
Témakör: Matematika |
Az óra címe, témája: Az idő mérése
Kerettantervi kapcsolódás:
Geometria- mérőszám és mértékegység
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Időmérésben való tájékozódás. Összefüggések kifejezése tevékenységgel, szóban, jelekkel. Az egész és rész közti viszony megfigyelése. Történések megfigyelése. Matematikai fogalmak elsajátítása, alkalmazása.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Gyakorlati tapasztalatszerzés: becslés, mérés
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális, egyéni, páros munka, online szemléltetés, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
5’ |
Az idő |
Beszélgetés Ötletek, vélemények az idő fogalmáról. Mióta és miért mérjük az időt? |
|
|
|
10’ |
Az óra |
Frontális osztálymunka - óratípusok |
|
|
|
10’ |
Interaktív feladatok |
Frontális osztálymunka Az idő mérésének gyakorlása interaktív feladatokkal |
|
|
|
10’ |
Rajz |
Páros munka A tanulók óralapokat ábrázoló feladványokat készítenek a társuknak. |
|
|
|
10’ |
Idő |
Egyéni munka |
Táblagép |
|
|