MATEMATIKA - Összeadás-kivonás
Korosztály: 1-2. osztály |
Témakör: Matematika |
Az óra címe, témája: Összeadás-kivonás
Kerettantervi kapcsolódás:
Gondolkodási módszerek, halmazok, matematikai logika: Több, kevesebb, ugyanannyi fogalma, egyszerű matematikai szakkifejezések és jelölések
Számelmélet, algebra: A szám- és műveletfogalom tapasztalati úton való alakítása
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Mennyiségi viszonyokban való tájékozódás. Összefüggések kifejezése tevékenységgel, szóban, jelekkel. Az egész és rész közti viszony megfigyelése. Történések megfigyelése. Matematikai fogalmak elsajátítása, alkalmazása.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret, magyar nyelv és irodalom
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Elemi számfogalom
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális, egyéni, páros munka, online szemléltetés, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
10’ |
Játék |
Frontális osztálymunka Játék: Gondoltam egy számra |
|
|
|
20’ |
Műveletek megjelenítése tevékenységgel, rajzzal, megoldásuk menetének leírása a füzetbe |
Frontális osztálymunka |
korong, számolópálca, apró játékok |
|
|
10’ |
Összeadás-Kivonás |
Egyéni munka Összeadás-Kivonás |
Táblagép |
|
|
5’ |
Óra végi értékelés, házi feladat adása, megbeszélése |
|
|
|
|