MATEMATIKA - Római számok X-C
Korosztály: 2. osztály |
Témakör: Matematika |
Az óra címe, témája: Római számok X-C
Kerettantervi kapcsolódás:
Számelmélet, algebra
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Római számokkal való műveletekben való tájékozódás. Összefüggések kifejezése tevékenységgel, szóban, jelekkel. Az egész és rész közti viszony megfigyelése. Történések megfigyelése. Matematikai fogalmak elsajátítása, alkalmazása.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Magyar nyelv és irodalom, Környezetismeret
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Elemi szám- és műveletfogalom
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális, egyéni, páros munka, online szemléltetés, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
5’ |
A rómaiak |
Beszélgetés és szófelhő készítés Kik voltak a rómaiak? Miért írtak máshogy? |
|
|
|
5’ |
Római számírás I-X |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
10’ |
Római számírás X-C |
Frontális osztálymunka A római számírás elve. Elmélet. Jegyzetkészítés a füzetbe. |
|
|
|
5’ |
Római számok X-C |
Páros munka |
|
|
|
10’ |
Gyakorló feladatok |
Frontális és egyéni munka |
|
|
|
5’ |
Római számok (haladó) |
Egyéni munka |
Táblagép |
|
|
5’ |
Óra végi értékelés, házi feladat adása, megbeszélése |
|
|
|
|