VERS, MESE - A csillagszemű juhász
Korosztály: 2. évfolyam |
Témakör: Vers, mese / Magyar nyelv és irodalom |
Az óra címe, témája: A csillagszemű juhász
Kerettantervi kapcsolódás:
Olvasás, az írott szöveg megértése
Irodalmi kultúra, az irodalmi művek értelmezése
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Ismeretszerzés a népmesék világából, szociális és társas kompetenciák, kreativitás, önállóság, kritikai érzék fejlesztése.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Vizuális kultúra
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Óvodai ismeretek, korábbi irodalmi tanulmányok
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális, egyéni, páros munka, online szemléltetés, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
5’ |
Juhász |
Beszélgetés Milyen ismereteik vannak a juhászokról, falusi életről, állattartásról. |
|
|
|
15’ |
A csillagszemű juhász c. magyar népmese. |
Frontális osztálymunka A népmese felolvasása és elemzése. |
|
|
|
10’ |
A csillagszemű juhász |
Páros munka A csillagszemű juhász |
Táblagép |
|
|
5’ |
Vázlat |
Egyéni munka |
|
|
|
10’ |
Meseírás |
Páros munka A rátóti csikótojás c. mese megírása szempont-váltással: a csősz, a bíró vagy a tök nevében |
|
|
|