VERS, MESE - Iciri-piciri
Korosztály: 1-2. évfolyam |
Témakör: Vers, mese /Magyar nyelv és irodalom |
Az óra címe, témája: Iciri-piciri
Kerettantervi kapcsolódás:
Beszédkészség, szóbeli szövegek megértése, értelmezése és alkotása
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Ismeretszerzés a mesék, mondókák világából, szociális és társas kompetenciák, kreativitás, önállóság, kritikai érzék fejlesztése.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Óvodai ismeretek, korábbi irodalmi tanulmányok
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális, egyéni, páros munka, online szemléltetés, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
10’ |
Iciri-piciri |
Frontális osztálymunka A mondóka meghallgatása/megnézése felvételről |
|
|
|
5’ |
Iciri-piciri |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
5’ |
Dramatizálás |
Frontális osztálymunka A mondóka történetének eljátszása szereposztásban. |
|
|
|
10’ |
Iciri-piciri |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
5’ |
Iciri-piciri |
Páros munka |
|
|
|
10’ |
Iciri-piciri |
Egyéni munka |
Táblagép |
|
|