VERS, MESE - Töröm-töröm a mákot
Korosztály: 1. osztály |
Témakör: Vers, mese /Magyar nyelv és irodalom |
Az óra címe, témája: Töröm-töröm a mákot
Kerettantervi kapcsolódás:
Beszédkészség, szóbeli szövegalkotás és megértés fejlesztése
Milyen célok elérésére törekszik majd az órán? Mi a célja a tanórával?
Ismeretszerzés a mesék világából, szociális és társas kompetenciák, kreativitás, önállóság, kritikai érzék fejlesztése.
Más tantárgyak tartalmával kapcsolatba hozható-e a tanóra tartalma? Lehet példákat hozni a gyakorlati alkalmazás lehetőségeire?
Környezetismeret, testnevelés, ének-zene
Milyen előzetes ismeretek (pl. fogalmak) kellenek a tanulók részéről a témakör eredményes elsajátításához?
Óvodai ismeretek, korábbi irodalmi tanulmányok
Milyen lehetőségei vannak a tanulók érdeklődésének a felkeltésére, a folyamatos motiváció biztosítására?
Változatos munkaformák: frontális, egyéni, páros munka, online feladatok
Idő |
Az oktatás tartalma, tananyag Az oktatás menete, az oktatás folyamata, lépései |
Alkalmazott oktatási módszerek és tanulásszervezési módok |
Taneszközök, tananyagok, táblakép, képernyő képe |
Egyéni sajátosságok figyelembevétele |
Egyéb megjegyzések |
10’ |
Töröm-töröm a mákot |
Frontális osztálymunka A mondóka meghallgatása/megnézése felvételről |
|
|
|
5’ |
Töröm-töröm a mákot |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
5’ |
Töröm-töröm a mákot |
Frontális osztálymunka A mondóka történetének eljátszása szereposztásban. |
|
|
|
10’ |
Töröm-töröm a mákot |
Frontális osztálymunka |
|
|
|
5’ |
Töröm-töröm a mákot |
Páros munka |
|
|
|
10’ |
Töröm-töröm a mákot |
Egyéni munka |
Táblagép |
|
|