Autónemesítők - Wiesmann BMW Roadster
2000/12/11 00:00
561 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Vannak jó autók, vannak jobb autók és van a BMW Azonban a csúcsminőség is fokozható, léteznek tuningcégek, melyek BMW-ket alakítanak át, spéciznek fel, tesznek még ellenállhatatlanabbá. Ezen cégek közül az egyik legismertebb a Wiesmann.

Autónemesítők

Wiesmann BMW Roadster Vannak jó autók, vannak jobb autók és van a BMW.
Azonban a csúcsminőség is fokozható, léteznek tuningcégek, melyek BMW-ket alakítanak át, spéciznek fel, tesznek még ellenálhatatlanabbá.

Még mielőtt a BMW kihozta volna saját tervezésű roadsterét, már Németország útjain futott néhány, ugyanis egy kis dülmeni cég, a Wiesmann eredeti gyári autókat alakított át sportkocsivá.

A céget 1984-ben álmodta meg majd hozta létre a Wiesmann testvérpár: az mérnök Martin és a pénzügyi vezető Friedhelm. Akkoriban egyetlen céljuk volt: sportos, kényelmes, ugyanakkor időtálló, mindenféle divathullámokon átlépő sportautót akartak építeni.

Így született meg a Wiesmann Roadster MF25, s utána a MF35. Minden Wiesmann Roadsterbe kompletten rendelik a BMW-től a hajtómuveket, melyek általában 2,5 vagy 3,5 literes hathengeres motorok. Az első két típus kereken 1 tonna volt, így erős motorjukkal 5,4 másodperc alatt érték el a 100 km/h sebességet. Az évek során a cég dinamikusan fejlődött. Míg 1993-ban mindössze nyolc darabot gyártottak, mára "már" 20-40 autó is kigördül a szerelőcsarnokból. Természetesen mindegyik kétüléses, és igény szint minden extrát beépítenek, mi szem-szájnak ingere.

Napjainkban két modell a legközkedveltebb: az MF 28 és az MF 3.

A legújabb Wiesmann Roster orrmotoros meghajtású csoda adatai:

Hosszúság3860 mm
Magasság1160 mm
Szélesség1750 mm
Tengelytáv2450 mm
Hátsó tengely szélessége1520 mm
Első tengely szélessége1450 mm
Tömeg1025 kg


Természetesen a masina bombabiztos: légzsákok, hárompontos biztonsági öv, elektronikus fékbeállítás, nemes acél. A motor egy BMW M6-os, melyet 6 sebességes kézi váltóval és tárcsafékekkel lehet kordában tartani. Az autó 321 lóerős, végsebessége pedig 255 km/óra. Hosszú úton is kényelmes, hisz üzemanyag-tartája 55 literes.

Már csak az árával vagyunk adósak: 115 000 USD, azaz nagyjából 28 millió forint.
Persze ha valaki a több száz beépíthető extrából is bőségesen rendel, az ár tovább emelkedhet...

Kapcsolódó oldalak

Scientix A természettudományos oktatás közössége
All you need is code Minden a kódolás tanulásáról
A National Geographic A National Geographic honlapja.
Interpress Magazin Az IPM honlapja archívummal
Világtudomány.hu A magyar és nemzetközi tudományos élet hírei
Űr világ Asztronautikai hírportál

Csoportot ajánlunk