Az Európai Bizottság véleménye szerint ennek ellenére még nem dőlhetnek elégedetten hátra a karosszékükben, mert csak lassan csökken a halálos balesetek száma, és nagy különbség van az egyes uniós tagországok számadatai között. A bizottság arra a következtetésre jutott, hogy az igazi eredményhez egész Európában ugyanazt a gyakorlatot kell alkalmazni. Sajnálatos módon azonban még sokan személyi szabadságuk korlátozásaként élik meg a bevezetett vagy bevezetni szándékozott intézkedéseket.
A Bizottság kidolgozott egy Útbiztonsági Akcióprogramot (Action Programme on Road Safety) az 1997 és 2001 közötti idoszakra, amely fő céljai között fogalmazta meg egy, a frontális és oldalirányú ütközések az autó utasaira és a gyalogosokra gyakorolt hatásainak vizsgálatát tanulmányozó program elindítását (European New Car Assessment Programme - EuroNCAP). Az akcióprogram keretében elindították a biztonsági öv és a gyermekülés használatára ösztönző kampányukat, a tagállamok számára ajánlásként fogalmazták meg a szondáztatás során mért véralkoholszint legmagasabb, "még megúszható" értékét.
Egy 1991-ben elfogadott rendelet szerint az unió tagállamai kölcsönösen elismerik az egymás által kibocsátott jogosítványokat. A bizottság kibocsátott egy ún. egyenértékűségi táblázatot, amelyből minden tagállam megtudhatja, hogy a saját nemzeti kategóriái melyik uniós kategóriának felelnek meg.
(kőszegi)
Az EuroNCAP honlapja
Útbiztonsági Akcióprogram az Európa Szerveren