Mi is a Jövő Osztályterme Eszköztár?
Eszközök, útmutatók és források összessége, melyek segítségével Jövő Osztályterme szcenáriókat lehet létrehozni. A szcenárió olyan oktatási narratíva (leírás), amely egy lehetséges oktatási környezetet, szerepet és eseményt ír le. A szcenárió lehetőség szerint egy innovatív és aktuális oktatási trendre ad választ.
Az Eszköztár a következő lépésekkel segít a tanároknak az innováció megteremtésében:
- egy új pedagógiai jövőkép megalkotása;
- a kulcsfontosságú oktatási szereplők bevonása;
- bevált pedagógiai gyakorlat alkalmazása;
- tanulási tevékenységek tervezése, innováció létrehozása, amely támogatja a tanulókat a 21. századi készségek elsajátításában;
- a tanulási tevékenységek használatának értékelése.
Az Eszköztár 5 eszközcsoportból (szettből) épül fel, melyek mindegyike használható önállóan, de a Jövő Osztályterme szcenárió komplett folyamatának részeként is. Mindegyik szett tartalmaz olyan ajánlott tevékenységeket, amelyeket a résztvevők műhelymunkák keretében felhasználhatnak.
Kik számára ajánlott az Eszköztár használata?
- intézményvezetők, tanárok, hogy megújítsák a tanítás-tanulás folyamatát;
- oktatási szakemberek, döntéshozók is, hogy regionális és nemzeti szinten stratégiákat fejlesszenek;
- technológiai szolgáltatók és tanácsadók, hogy segítséget nyújtsanak az iskoláknak az IKT startégiájuk felépítésében.
Milyen eszközcsoportokból (szettekből) áll az Eszköztár?
- A döntéshozók és trendek beazonosítása
- A Jövő Osztálytermének modellje
- Jövő Osztályterme szcenáriók írása
- Innovatív tanulási tevékenységek létrehozása
- Az innováció értékelése az osztályteremben
Bővebb információk és segédanyagok az alábbi linken: http://fcl.eun.org/toolkit
Tóth Boglárka