Megújult a Jövő Osztályterme Eszköztár!
2018/05/23 08:00
1359 megtekintés

A Jövő Osztályterme Eszköztár (Future Classroom Toolkit) az iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom) egy négy éves kutatás-fejlesztési projekt keretében jött létre, ahol 20 európai ország 2624 tantermében közel 50 000 diák tesztelte a különböző oktatási eszközöket és segédanyagokat. Az idő elteltével időszerűvé vált az Eszköztár megújítása, egyszerűsítése és az ajánlott technológiák felülvizsgálata. Ennek eredményeként született meg a Jövő Osztályterme Eszköztár (Future Classroom Toolkit) új verziója, amely angol nyelven már elérhető a European Schoolnet honlapján.

fct

Mi is a Jövő Osztályterme Eszköztár?

Eszközök, útmutatók és források összessége, melyek segítségével Jövő Osztályterme szcenáriókat lehet létrehozni. A szcenárió olyan oktatási narratíva (leírás), amely egy lehetséges oktatási környezetet, szerepet és eseményt ír le. A szcenárió lehetőség szerint egy innovatív és aktuális oktatási trendre ad választ.

Az Eszköztár a következő lépésekkel segít a tanároknak az innováció megteremtésében:

  • egy új pedagógiai jövőkép megalkotása;
  • a kulcsfontosságú oktatási szereplők bevonása;
  • bevált pedagógiai gyakorlat alkalmazása;
  • tanulási tevékenységek tervezése, innováció létrehozása, amely támogatja a tanulókat a 21. századi készségek elsajátításában;
  • a tanulási tevékenységek használatának értékelése.

Az Eszköztár 5 eszközcsoportból (szettből) épül fel, melyek mindegyike használható önállóan, de a Jövő Osztályterme szcenárió komplett folyamatának részeként is. Mindegyik szett tartalmaz olyan ajánlott tevékenységeket, amelyeket a résztvevők műhelymunkák keretében felhasználhatnak.

Kik számára ajánlott az Eszköztár használata?  

  • intézményvezetők, tanárok, hogy megújítsák a tanítás-tanulás folyamatát;
  • oktatási szakemberek, döntéshozók is, hogy regionális és nemzeti szinten stratégiákat fejlesszenek;
  • technológiai szolgáltatók és tanácsadók, hogy segítséget nyújtsanak az iskoláknak az IKT startégiájuk felépítésében.

Milyen eszközcsoportokból (szettekből) áll az Eszköztár?

  • A döntéshozók és trendek beazonosítása
  • A Jövő Osztálytermének modellje
  • Jövő Osztályterme szcenáriók írása
  • Innovatív tanulási tevékenységek létrehozása
  • Az innováció értékelése az osztályteremben

Bővebb információk és segédanyagok az alábbi linken: http://fcl.eun.org/toolkit

Kapcsolódó oldalak

Scientix A természettudományos oktatás közössége
All you need is code Minden a kódolás tanulásáról
A National Geographic A National Geographic honlapja.
Interpress Magazin Az IPM honlapja archívummal
Világtudomány.hu A magyar és nemzetközi tudományos élet hírei
Űr világ Asztronautikai hírportál

Csoportot ajánlunk