A Solar Impulse pilótája André Borschberg mérnök, (aki egyébként a géppel azonos nevű társaság vezérigazgatója is egyben) a svájci Payerne katonai reptérről szállt fel csütörtök reggel. A leszállás a tervek szerint Rabatban, Marokkóban fog majd megtörténni. A közel 2500 kilométeres útszakasz nem az első repülése a napelemes gépnek, bár tény, hogy ez eddig a leghosszabb vállalkozás a Solar Impulsal. 2011-ben ugyanis a Brüsszel- Párizs szakaszt teljesítette sikerrel a gépmadár. A pilóta akkor is Borschberg volt.
A gép Madridban szállt le először pénteken, itt műszaki ellenőrzésre került sor, valamint egy személyzeti változás is történt: Bertrand Piccard pilóta vette át az irányítást. A pilóta korábban Brian Jonessal közösen repülte meg a Földet hőlégballonnal, még 1999-ben.
Az utazás számos nehézséget tartogat: Borschbergnek a Pireneusokat, míg Piccardnak a Gibraltári-szorost kell átrepülni. Biztonsági intézkedésként a gépben van egy ejtőernyő, végszükség esetére.
A végcél, Marokkó fővárosa nem véletlen választás. VI. Mohamed király személyesen hívta meg a pilótákat, hogy bemutassák a modern technológiájú gépet, az ország ugyanis éppen egy nagy, korszerű, napenergiával működtetett erőművet épít.
A gépet egy napenergiával töltődő akkumulátor működteti, de hagyományos energiaforrásról is üzemel. A repülő szerkezete műanyagból készült, 61.40 méteres fesztávval bír, hosszúsága 21.85 méter, magassága pedig 6.40 méter. A géptestet összesen 11 280 napelem borítja. Össztömege 1700 kilogramm a személyzettel (pilóta) együtt. A 2010 júliusában épült repülő óránként 70 kilométeres sebességgel repül a cél felé. Magassági rekordja 9235 méter, mely egyben a napelemes gépek világrekordja is.
A hosszabb távú célok között egy földkörüli utazás szerepel. Ez a repülés egy előrepülés a nagy kalandhoz.
A Solar Impulse honlapja
Ha szeretnél még olvasni a napelemről, a Tudásbázisban keresgélj!
A képek forrása:Solar Impulse